Tic Tac

Jag ser att det fortfarande finns några tappra läsare trots att uppdatering har varit kass. Nu är det väldigt nära till familjen + Mattias är här, på mindre än 24 timmar hoppar dom på planet till USA förutsatt att allt går som det ska. Pappa verkar ha det lite jobbigt med sin resfeber...
Vi behöver inte åka riktigt lika länge för att möta upp dom. På tisdag klockan 14 åker vi buss från Tallahassee till Jacksonville, varav dom ska landa strax efter 17-tiden, så vi borde pricka in dom ganska så bra.
Vi ska försöka dokumentera varje dag under resan, dock hur det blir med bilder är en annan femma då vi bara planerar att ta med paddan. Dock går det ju att föra över från mobilen. En till sak som är riktigt kul är att min käre vän Simon som är au-pair i Seattle befinner sig i Orlando över jul med sin värdfamilj. Det är jävligt sjukt, senast vi träffades var under 2 veckor i Juni när han var i Piteå på en snabbvisit, gången innan det var några dagar på Spring Break i Mars, och gången före det var i Augusti 2012. Dock har vi väldigt många timmar i Skype ihop så det känns som att vi träffas varje vecka nästan! Så det blir ett riktigt roligt återseende. Måste lägga upp en bild som gäller mina närmsta vänner... Jag orkar inte ens tänka på spring break (börjar bara skruva mig i hela kroppen av glädje, men den är än så länge för långt bort).
Min slutsats är iaf att jag är väldigt priviligierad.
Resan vi ska göra nu är något jag längtat efter varje dag sen jag åkte tillbaka.
Under tiden vill jag passa på att önska alla en God Jul !!
-Jocke

Kommentarer

mamma mia

2013-12-23 - 09:17:27
Längtar!!!!

Robban

2013-12-23 - 09:23:13
Jag resfeber? Halåå jaee hur lugn som helst 😁
E lite orolig att de förstår just min engelska 😳
Men Tim , Petter & Matias e ju me.
Se upp nu kommer vi!!!

elisabeth

2013-12-23 - 10:00:29
Hej på er! Här är det resfeber för fam.RV. Ska komma hit på lunch idag sen ska farfar skjutsa till flyget! Har snöat lite här. Vi har Mona , Malin och Axel här ! Julafton ska firas hos Steffes. Har satt in en liten slant på pappas konto åt dej som du får när de kommer fram. Vi önskar er en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR! JULKRAMAR från ALLA VI SOM EJ KOMMER PÅ BESÖK!
Svar: Tack så mycket å GOD JUL till er! Vi kanske hinner snacka på Skype eller nånting nu de kommande dagarna. Ha en bra jul!
Joakim Vikström

Mattias

2013-12-26 - 05:03:42
Nu är vi där!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA