Albany

Igår vi bortamatch mot Darton State College i Albany, GA. Darton State är ett Community College (2 årigt Universitet, samma som SBCC). Dom har vunnit flera Nationals och är ständigt rankade 1a i hela landet bland 2-åriga skolor. (för tillfället rankade 4a). Vi hade inte vårat första lag så några favoriter var vi inte. Vårat spel var dock ändå hyfsat men vi förlorade ändå ganska solklart. Jag hatar att skriva det, eftersom att jag skällde ut Linn för någon vecka sen pga detta, men resultatet 6-0 speglar inte matchen. Våran tränares ord stämmde ganska bra in efter matchen: Desto bättre lag man möter, desto mer kommer misstag att straffa sig. Så var fallet i denna match, vi hängde med i spelet väldigt bra och hade bollen mycket. Men för mycket farliga individuella misstag gjorde att det blev som det blev. Sen måste jag få plocka bort två mål som blev till pga att våran målis var skadad och att vi ej hade med någon reserv. Istället fick vi ha en utespelare i mål. Hur som helst, i mitt hjärna finns det aldrig en ursäkt när man förlorat med 6-0. För egen del gick det helt okej! Jag fick hoppa in sista 30 minuterna på innermittfältet, där det gick helt ok. Det var väldigt tur att dom inte satte in mig tidigare, för jag var väldigt nära att byta ut mig själv med 5 minuter kvar på grund av ljumsksmärtor. Innan dess kändes ljumsken dock oförskämt bra.
BBQ Resturang innan match.
Champions League Live på bussen + Wifi. Varför finns inte det på bussarna i Sverige?
Den finaste gräsplanen jag någonsin har spelat på. Jag skojar inte, men Camp Nou/proffsarenorna kan inte ha mycket bättre gräs än denna plan. Kanske inte så konstigt med tanke på att Darton State lirar riktig samba fotboll.
Nästa bortamatch för mig är nu på Lördag. Då blir det lite längre trip uppåt i Gerogia. Avslutningsvis, vårat Men Soccer program på skolan har blivit rankade 25a i hela USA bland NAIA skolor. Women's soccer har även fått en massa votes, vilket dom inte har fått sedan 2004. Bara att konstatera att man är i en hyfsad miljö.
-Jocke

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA