NightHawks

En sak jag älskar med TU är att man aldrig har lektioner på Fredagar! Faktiskt är de flesta universiteten i USA strukturerade på det sättet. Men andra sidan, blir oftast Fredagarna den dagen jag går upp tidigast. Idag var inget undantag: Gym 9.00 - 10:15, Lagfoto 10:15 - 10:45, Fotbollsträning 11-13.
En färsk bild på mig från morgonseshen postad på lagets Twitter. Coach Joyner eldar på oss.
Jag vet inte om det är speciellt intressant att veta hur min ljumske mår? Jag har tyvärr inte i närheten klarat av att genomföra ett helt fotbollspass på en och en halv vecka. Dock är jag med ca 20 minuter innan sjukgymnasten plockar av mig. Här är det inte lätt att få en hel dag ledigt, på gott och ont. Jag litar dock på våran sjukgymnast som är extremt kunnig och har degree från ett av de bästa universiteten här i USA.
Linn hade, som tidigare nämnt, match idag. Dom förlorade olyckligtvis med 1-0 efter förlängning. Jag kunde tyvärr inte se matchen på webben eftersom att jag såg vårat lag lira här hemma. För dom gick det bättre med en stabil 2-1 vinst.
Eftersom att hela skolkören hamnat i sjuksängen fick vi rycka in idag.
Thomas University Men's Soccer.
Vet exakt vad du som läser tänker just nu.. "Jääklar vad många spelare".
Glamouröst nog fick jag mitt tredjeval av tröjnummer. 1a önskning: 16, 2a: 22, 3e: 44. 1a-valet blev tilldelat en stjärna. 2a valet ville en Senior ha (fuck off, vem f*n vill ha nr22?). Tillsist, eftersom att min favoritspelare Vincent Kompany har nummer 4 kanske det skulle passa mig? Oj, våran 4-år-startande-Senior-mittback har det numret.. 4+4=44=Jompany.
Och nej, ni ser inte dubbelt på #49 och #50. Enäggstvillingar vars föräldrar inte ens kan skilja dom åt. Detta har resulterat i att ALLA inkl tränare tilltalar dom som "Twin". Dom älskar varandra. Om någon säger något kaxigt till en av dom är den andra snabbt där och hjälper.
-Jompany

Kommentarer

From

2013-09-15 - 14:51:07
Krya på dig kompis! Jompany kommer alltid igen <3

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA