L

Linns lag förlorade idag sin första match i Conferencen. Som jag nämnde tidigare så mötte dom Northwood som är en väldigt bra lag. Speakern hade en tung dag på jobbet när han skulle presentera Northwoods lineup eftersom den nästan bara som bestod av svenska namn. Haha. En stor del av killarna i mitt lag berättade för mig att dom nu har bestämt sig för att resa till Sverige efter ha sett alla svenska flickorna idag. Håller vi högst klass i världen när det kommer till utseende på tjejer?
Det måste vara det mest svensk representerade collegelaget i USA. Jag tycker synd om alla utlänningar i det laget med tanke på att jag hörde mer svenska från planen än engelska. Jag vet själv hur irriterad jag blir när någon halv-mexare/colombian snackar spanska på planen även fast dom inte snackar med mig. Utan att tänka språket och de blonda håren så kunde man se att många spelare i Northwood var från Sverige - Jämna spelare som är riktigt duktiga taktiskt i form av press och positionsspel osv.. samt väldigt mogna i sitt spel som antagligen kommer från seniorfotboll (tjuvknep åsånt), men kanske viktigaste av allt, snacket. Alla dessa ingridienser skulle jag vilja påstå att många amerikaner saknar när det kommer till fotboll. Dock så kompenserar många upp det väldigt bra i form fysik, teknik, och vinnarskalle. Matchen slutade 1-3. Släkten är värst. Linn och gänget hade inte särskillt mycket att komma med. Hon blev tyvärr skadad tidigt in på matchen varav hon först trodde hon brytit tån. Hon kunde dock spela hela andra halvlek, fast nu hoppar hon omkring med en pjäxa.
Linn drog ut i Tallahasse med hela laget. Ni hör hur seriös hon är. En söndag.. Dagen innan en stor midterm... Med ond tå.. Tur att en annan är seriös i alla fall och sitter och pluggar accounting! Anledningen till att dom gick ut idag är för att det var senior-day idag för tjejerna, vilket innebär att man tackar av alla seniors i laget.
Midterm imorgon som sagt.. Avslutar detta ointressanta inlägg med ett citat från låten Reckless Abandon -- "Not sure if I fail or pass".
-Jocke

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA