FSU

Vill börja med att påpeka att det är jag som har tagit omslagsbilden! Det är från de underbart vackra bergen i Santa Barbara. Att äga ett av husen där uppe skulle vara bättre än en bra dröm. Jag vet inte varför men bergen runt SB är något jag aldrig kunde/kan få nog av att titta på. Jag kommer aldrig att glömma chocken jag fick första morgonen jag och Linn klev ut från vandrarhemmet och såg dessa massiva och vackra berg.
Idag efter min träning fick jag välja mellan McDonalds eller att betala för att se Linns match. Det blev de sistnämnda. Tyvärr somnade jag i första halvlek för att jag var så trött. Dom vann med stabila 2-0 mot ett lag som inte hade mycket att komma med. En stabil insats från Linn! Kommentatorn väckte upp mig från mitt slumrande när han sa något i stil med "Lynn ViCKluand talks to the ref after every situation.. She's a very nice player... She transfered from Santa Barbara City College to Thomas..".
Träning imorgon klockan 8.00 (lördag). Efter det får vi se vad som händer. FSU möter Maryland imorgon i Amerikansk fotboll. Några från laget skulle kanske dit, så får se om jag kanske hakar med. FSU är för närvarande rankade 8a i hela landet i den bästa divisionen i college. Folket i Tallahassee brinner för FSU. Jag har nämt det tidigare och jag nämner det igen, hur sjukt är det inte att skolarenan som ligger på campus tar 80 000+? Värt att tillägga är att merpartern av skolorna i högsta divisionen har liknande arenor (större och mindre).
-Jocke

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA