Fall Break

Hejsan hejsan! 
Igår kom jag hem efter en helg med fotboll. Första matchen vann vi med 2-0. Laget vi spelade mot var inte så duktiga fotbollsmässigt men stora som djur och spelade hårt och fult. Stämningen på och av plan blev riktigt obehaglig i slutet av matchen när en lite förfriskad supporter skrek ut kommentarer till både domare, spelade och till våran tränare. Det hettade även till när jag blev nerdragen i backen efter avblåsning samt nedsparkad i situationen innan. Det resulterade dock i två gula kort. Hur som helst, en sån grisig match som är skön att vinna.
Andra matchen viste vi skulle bli tuffare, eftersom laget vi mötte är rankade mycket bättre. Skolan vi mötte heter SCAD. Det blev en riktigt rysare faktiskt. Vi ledde länge med 1-0, men när det var ca tio minuter kvar på klockan låg vi under med 2-1.. I slutminuterna lyckades vi dock få in ett mål, en riktig fullträff av våran ytterback, och matchen gick till förlängning. två 10 minuters halvlekar, golden goal. I 14 minuten kom vårat mål!! SJUKT NICE! alltså vinst med 3-2. Tror vi alla skrek oss hesa. Bussresan hem blev inte jobbig alls efter en sån vinst. Även att laget fick ge igen eftersom det var SCAD som avslutade slutspelet och säsongen for TU förra året.
Idag började Fall Break vilket betyder ledigt i en vecka från skolan. Vi firade genom en morgon utan väckarklocka, lunch på go restaurang samt en mjukglass och en Wallanderfilm.
Score-board 
Godnatti
-Linn

Kommentarer

ebba blomquist

2013-10-20 - 18:18:57
Hej! Kanonbra blogg, jag är väldigt intresserad av att plugga i USA. Jag blev väldigt inspirerad av er blogg då jag också spelar fotboll och de hade varit en dröm att få spela fotboll på collage i USA. Jag undrar om du har någon mejl adress så jag kan få ställa lite frågor om de hade varit okej dig?
Mvh Ebba
Svar: Vad kul att höra! Det går jätte bra att du skickar frågor så ska jag göra mitt bästa för att svara på dom! Min mail är [email protected]
Joakim Vikström

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA