Chock

Idag när jag klev upp så var det en aning kallt i lägenheten. Det värsta jag vet är att frysa när jag är trött, så jag tänkte starta värmen på air-conditionen. Jag fick mig ett rejält uppvaknande när två brandvarnare i lägenheten gick igång nästan direkt, plus att det stank väldigt mycket bränt. Lite panikartat sprang jag runt i lägenheten och kollade om det fanns något tecken på brand. Turen var med denna gång! Jag läste och hörde att det var ganska vanligt att det blir så när värmen inte varit igång på länge. Dock blir det inte att ta några risker, landlorden får ta att komma och titta över det!
Vidare till nästa och lite mer positiva överaskning. Idag på Engelska klassen fick vi veta betyg på våran senaste uppsats. Jag kunde inte tro min öron när professorn visade att jag fått 98% av 100. Ett tecken på utveckling i skrivandet inom Engelska. Detta är min 3e skrivkurs, och innan denna kurs hade jag aldrig fått ett A på en Essay (90%).
Och inte nog med det, Linn fick exakt detsamma. Extra roligt är att det inte är vilken lärare som helst. Hon är faktiskt poet och har släppt flera böcker, samt att hon skriver för flera kända tidningar/magasin här i USA.
-Jocke

Kommentarer

Robban

2013-10-25 - 11:14:52
Grattis Jocke & Linn ni är bara bäst :-)

Lennart

2013-10-25 - 11:30:00
håller med föregående talare :) kram

Maria

2013-11-06 - 07:50:37
Underbart !!!!NI ÄR BARA BÄST!!!
Saknar er massor:)))

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA