Thomasville rosornas stad

 Nu är vi tillbaka till Thomasville. Jens, Andreas, Elin och Amanda flög hem idag, så nu är det bara jag och André som får rå om Linn och Jocke . Jag var och såg Linn träna idag och fick träffa hennes tränare. Hon tackade mig för att jag lämnade en fin överraskning när hon kom hit, alltså att hon är imponerad av Linn, och ser fram emot att träna henne åren framöver.  Njöt när jag satt där på en bänk med ljumma vårvindar och gröna fotbollsplaner. Här är det vår, och vissa blombuskar blommar sagolikt , fast många träd har inte börjat grönska än. Så vackert det ska vara här på sommaren, speciellt när den kallas rosornas stad.
Linn och Jocke hade gjort resplanen för veckan Spring break, så det var bara att sätta sig i bilen och köra. Började med långkörning ända till Miami i Florida, som är väldigt platt och en hel del träskmark. Vägarna här är ju stora och många filer( 2-filar så är man på landsbygd ). Nästan bara motorvägar, och enormt mycket bilar. Ska inte klaga när det är rusningstrafik i Piteå, för det är som en droppe i havet jämfört med här, för det är det nästan dygnet runt. Alla verkar ha nya bilar och modell större . I Indien kryllade det av människor, typ myrstack. Här i USA kryllar det av bilar !!!!   Köra inne i Miami med alla vägar och broar kors o tvärs över varann var som att vara i en sience fiction film.  Sen vilket tempo....ingen ecodriving direkt.                                                                                                                                             
Denna vecka tar nog rekordet i mitt liv att äta junkfood. Det finns i varje gatuhörn, och reser man med ungdomar har det en tendens att bli så......men man har verkligen provat på alla dessa kända kedjor i detta land, typ waffelhouse, Mc Donalds, Wendys m.m . Så jag tror inte jag har tynat bort på denna resa.
Imorgon kväll ska vi hälsa på den familj som hjälpe Linn o Jocke med möbler. Skriver sen om den upplevelsen. Hoppas vi även ska hinna  träffa Linns o Jockes egen kontaktfamilj.
 
kram från Irré
 
min fina hyrbil

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA