Spring Break: Tallahassee

Som jag skrev tidigare så ska vi nu återberätta denna underbara resan. Även om första inlägget har mycket text så ska jag/Linn försöka att visa mer bilder än text. Förlåt om det blir dagboksliknande men vi skriver detta väldigt mycket för våran egen skull för att kunna ha kvar det.
 
Lördag 2 Mars

Efter min match var det bara att åka hem snabbt till lägenheten och packa en väska med kläder för en vecka på vägen. Nämnvärt är att gänget med Simon i spetsen just denna dag upptäckte storheten i Taco Bell! Vi åkte till Tallahassee som ligger i Florida, ca 45 min från Thomasville. Linn stannade kvar i T-Ville eftersom att Irre och Gurra (trodde hon) skulle komma under kvällen.
Tanken var att vi skulle dra ut på den grymma klubben Coliseum i centrala Tallahassee. Det slutade istället med en klubb på en bakgata där folk stirrade konstigt på oss.Vi mötte två personer vi skrattade gott åt, den ena en tomte med skärmkeps vid namn Jerry, som berättade sitt motto i livet för oss "FUCK ALL TALL PEOPLE". Den andre var receptionisten på vårat hotell, James, som var skön.
 
Måste passa på att lyfta fram Kaatari för en rolig "incident". Vi stod och snackade med James om allt möjligt, och för er som inte vet det så hälsar ungdomarna här i USA på alla möjliga sätt då man träffar varandra. Så Kaatari tänkte ta reda på hur James hälsade på sina kompisar. Kaatari, som i vanliga fall snackar en bra Engelska, lät sig ovetandes åka på det roliga som inte minst jag själv åkt på många gånger som andraspråkare och byggde sin mening lite fel. Han frågade denne James, "How do you greet your people?". Haha, visserligen var han färgad men att han har ett eget folk vet jag inte om någon annan än rasisterna tror! Vi fick oss ett gott skratt och James visade gladeligen hur han hälsade på sitt folk från en annan planet!
 
Eftersom att jag hänger ut Kaatari så här så måste jag ju berätta något jag själv gjort... Första gången vi träffade våra adoptive parents så var det ganska stelt/nervöst samt en pinsam tystnad i bilen. Så jag försökte fundera ut något enkelt att fråga dom för att verka intresserad. Utan att tänka hur jag skulle formulera meningen i frågan slänger jag ut mig "Are you having a kid?". Översatt till svenska "Ska du/ni ha barn?". Nej Nej Nej, Jocke. För det första så frågar man inte sådant om man inte känner personerna väldigt väl, och för det andra så är värdmorsan en aning välbyggd. Hon gav mig dock, lite chockad av frågan, ett utförligt svar om hur de har valt att vänta ett tag pga diverse anledningar. Min grundtanke var enbart att fråga "Do you have kids?" -- "Har ni något barn?".
 
Bild från hotellet. Och ja, vi var 3 st där i med kläderna på!
 
Nästa inlägg: Panama City Beach (Mkt mer bilder)
 
PS: Linn har match imorgon! De är "Alumni Game", vilket innebär att nuvarande laget möter gamla spelare som gått ut. 

//Jocke

Kommentarer

Robban

2013-03-16 - 08:31:05
Ha ha den var bra!

Irré

2013-03-16 - 11:56:53
oj, Jocke. ska man bli nervös att man blir omtalad nu, men jag har väl inte gjort nåt tokigt, tror jag :)

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA