Sicko

Olyckligt att min match blev inställd eftersom att vädret har varit fantastisk här idag, 25 grader och strålande sol.
Jag och Linn tog oss en promenad och köpte en fotboll och varsin milkshake!
 
Jag hittade en fantastisk sida för alla oss pirater: www.swefilmer.com
Det finns hur mycket filmer och dokumentärer som helst (man ser direkt i webbläsaren)! Ett gratis Netflix med större utbud.
Jag ska skriva en ganska stor agrumenterande uppsats i min engelska klass. Ämnet jag valde att argumentera för blev "Gratis sjukvård i USA". Därför passade jag på att se Michael Moore's grymma dokumentär "Sicko" om just detta. Rekommenderar alla som har 2 timmar över att se den för att förstå hur bra vi har det i Sverige med sjukvården och hur jäkla sjukt det är i detta land.
Här har ni länken till dokumentären: 
http://www.swefilmer.com/sicko-2007/sicko-2007-video_d8ffaa1ce.html
 
Åter en ny vecka med skola och träning. Skönt att få ledigt redan Fredag eftersom det är påsk.
 
Ta det lungt allesammans!
 
//Jocke
 
 

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA