You see me rolling

Det blev en lång dag på skolan idag, men som tur var fick jag sovmorgon! En ganska vanlig dag i form av två lektioner följt av en träning. Längtar så mkt tills vi börjar träna som vanligt med spel åså.
 
Som ni läste igår så passade Linns före detta coach att höja hennes stipendium. Inga siffror nämda men det är minst sagt ett fint stipendium och förmodligen höjs det ytterligare några steg till nästa termin. Känns inte rättvist längre att vi delar hyran på 50/50, ska se om vi kan komma överens om något.. :) Hatten av, imponerande.Luciano, killen som hjälpt oss hit berättade idag att fd. coachen var riktigt nöjd med Linn. Helt sjukt egentligen om man tänker efter vilka summor alla olika college lägger på stipendium och idrotten i allmänhet.
 
Igår på träningen hade vi styrka och springnig. Det var en sån typisk dag då man inte vill göra ett skit. Tyvär var inte styrketränarna nöjda med våran insats på gymmet samt att någon hoppade några reps. Så när passet var "slut" så  var det dags för bestraffning i form av magövningar. Och det var ingen lek, ville bokstavligt spy efteråt och det är sällan jag känner så då jag kör mage. När vi gjorde övningarna var vi också tvungna att räkna som ett lag tillsammans (1,2,3..55..78..90..99), samt att tränaren sprang och skrek citatliknande saker som på en film.
Helt död vidare till kondition. Vi körde först vanlig löpning i 20 min, för att sedan köra två löpövningar. Den första var 8 varv runt fotbollsplanen på 12 minuter och den andra var 4 varv runt planen på 6 minuter. Om det inte låter jobbigt så kan jag konstatera att det är väldigt jobbigt. Det är en ständig kamp mellan mig och en Amerikan. Både jag och han klarade 9 varv på första och bittert nog så tog han mig med 20 meter, jag drog de 7 första varven men sen drog han iväg och jag hade inte en chans. På andra lyckades jag dock få min revansch. Löpning är skit tråkigt! Speciellt om man inte har musik. Extra speciellt om man springer med andra, runt, runt. EXTRA LARGE SPECIELLT om man har träningsvärk dagen efter.
 
Till sist vill jag lyfta fram "Foam Roller".
Det är en mannick som är populär här i USA. Man rullar på den och kan både träna med den och "få" massage av den. Vi har den för massagebiten. Den är suverän. Det är samma koncept som massage. Den är även bra att använda om man är orörlig (läs mig). Skit bra att använda före eller efter träningar, eller bara när man känner för det. Tyvär TROR jag att den är onödigt dyr i Sverige (långt ifrån säker). Det var min lilla reklam idag.
 
//Jocke
 
PS. Jag har bokat NBA, Orlando Magic mot Indiana, tills då blåsten och the youngsters kommer.
 

Kommentarer

Irré

2013-01-25 - 06:52:46
Men tack rara du att du fixat biljetter till oss. Tänk att ni får uppleva det vi bara får se på film :)kram från Blåsten.....vet int`vad jag tycker om det smeknamnet...kan ju missförstås, eller...;)

Jocke m. Kniven

2013-01-25 - 06:59:23
Anledning sitter i att jag tror starkt att du som blåsmarkspatriot var med och uppfann eran bya-tidning, därifrån smeknamnet kommer. Tro mig, Linn var den jag misstänkte först och därmed hade hon det smeknamnet. Tyvärr så förrådde hon sin mor och passade bollen vidare. Nå, hur ställer du dig till detta "blåsten"?

Irré

2013-01-25 - 15:45:39
Nu vart det enkelt. Dom som vann detta förslag "Blåsten" till bya-tidningen var Maja´s syster och mor. Så egentligen borde vi passa bollen till Maja :)

Jocke m. Kniven

2013-01-25 - 19:25:23
Nej, du är blåsten irranvirran! Smutsigt av dig att skylla från dig!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA