Team Meeting

Sitter just nu med Linn i skolans biblotek och väntar på våran lektion "Oral Communication" som börjar om en och en halv timme. Jag har nyss varit på team meeting med hela laget i dryga 2 timmar. Vi fick presentera oss för laget genom att snabbt berätta vart vi kom ifrån, vad vi spelade, samt vad ens konstigaste personliga beteende var. Jag kom tyvärr inte på något att säga men fick snabb backup i den pinsamma tystnaden av den andra svensken i laget Eric som förslog "The fact that I'm not eating meatballs". Hade jag fått göra om det i efterhand hade jag sagt: att jag sätter mig i situationen som innebär pinsam tystnad, haha.
 
Som jag nämde tidigare är detta inget pojklag gällande disciplinen. En bit in på mötet gav huvudcoachen den assiterande ordet varpå han läste upp 7 namn som fick lämna rummet, och laget (tillfälligt) pga för dåliga betyg.
 
Dom gick igenom en massa saker samt visade hur vi kommer att träna. Kommer bli mycket styrke och konditionsträning nu i början. Huvudcoachen är förövrigt en sån som ni har sett i filmerna; langar upp tal efter tal som är typiskt amerikanskt-perfektionist-motiverande.
Som jag skrev snabbt i de tidigare inlägget så hade laget screwa upp det i slutet på förra terminen i samband med någon fest som dom ska få betala för imorgon. Som tur är så ska alla vi nya göra ett test med sjukgymnasterna för hjärnan, typ om man skulle få en smäll i huvudet eller något så kan dom checka. Sjukt skönt att jag slapp!
 
Bild på vårat omklädningrum!
 
Ryggen har varit riktigt dålig idag. Jag stack på morgonen till sjukgymnasten för att få behandling (ström) och lite övningar. Han tror dock att han skall kunna få bort det på 1,5-2 veckor. Går dock hyfsat bra att träna, men det är när musklerna blir trötta som det börjar göra ont. Tydligen (konstigt) är jag för stel i hamstring och höfterna. Alla dessa år utav fuska med stretchingen kommer tillbaks nu. Men det var det värt!
 
//Jocke

Kommentarer

Irré

2013-01-11 - 21:09:52
det lönar sig att tänka förebyggande i längden. Tänk på det !!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA