Man Utd

Det överlägset tuffaste passet kom idag för min del. Vi började inne i gymmet där vi hade ett riktigt monsterpass i form av två amerikaner som stod och skrek på oss. En av dom är en före detta bodybuilder med likadan röst som tränaren i det kända klippet "Who Am I? -I am a Champion". Han var helt galen. När vi körde chins sprang han och hoppade upp på stången och matade ut allt vad han hade samtidigt som han skrek inspirerande ord. Haha, svårt att förklara men en upplevelse helt enkelt. Längesen mina ben var så döda.
Direkt efter gymmet stack vi till fotbollsplanen för att köra kondition. Det hela började med "Man United" som innebär 20 gånger på 20 minuter över planen (En gång är fram och tillbaka). Det låter kanske inte så tufft, men tro mig, det är det! Jag kom först. Hade dock tufft motstånd av två amerikaner som jag trodde skulle plocka mig, men jag lyckades få i en extra växel mot slutet. Så det var lite kul, fastän jag vet att det inte spelar någon roll. Jag känner dock att min fysik inte är på topp just nu, men förhoppningsvis börjar den gå i rätt riktning. De flesta av killarna här är riktigt vältränade.
Tränarna var dock inte nöjd med inställningen hos vissa, så vi fick springa ännu mer.
 
En tanke som slog mig är att engelskmäns mest använda ord måste vara fucking och cunt.
 
Annars så var det inga konstigheter gällande Linns träning som har gått excellento.
 
Vi spenderade kvällen i "study hall" för att göra klart lite läxa. Som freshmen i något av skollagen så måste man logga ett visst antal timmar per vecka där. Lite jobbigt, lite bra.
 
Nu blir det att göra lite goda bröd i ugnen för att sedan skriva klart mitt tal till kommunikationslektionen imorgon. Linns tränare var snäll och gav en "sovmorgon" till dom imorgon, istället för att börja 6 på morgonen så börjar dom 6:30. WOW!
 
Nytt pass imorgon, då med boll för att träna rensningar. Är inte så dåligt som det låter.
 
 
//Jocke

Kommentarer

Robban

2013-01-17 - 04:22:00
Bra jobbat!

Irré

2013-01-17 - 10:27:44
Du är bäst :)

elisabeth

2013-01-17 - 21:33:28
Ni gör det jättebra bägge två! Hoppas ryggen håller!
Theo har varit här en stund idag så vi har haft jätte mysigt men kallt - 25. Ha det bäst!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA