Första dagen på Thomas University

Hejsan,
 
Idag var de alltså våran första dag i skolan. Det gick väldigt bra och alla är verkligen hur trevliga som helst och det känns verkligen som det bryr sig om en och vill hjälpa vilket känns riktigt bra. idag hade jag enbart två lektioner, en klass som alla förstaåriga elever måste ta (typ en introduction till universitetet.) Sedan hade vi en matte lektion. Jag for sedan hem med Hanna, som följde mig och handlade lite grejer till lägenheten på Wall-Mart, där det finns riktigt allt och det är billigt. Jocke stannade på skolan för att ta ett engelska test för att få ta lite mer avancerade engelska kurser. Han klarade det såklart galant och snart har vi vårat schema spikat. Vi har alla lektioner tillsammans vilket kan vara bra när vi ska plugga osv. Jocke drog sedan vidare till ett möte med sina Coacher.
 
Medans Jocke var och tog test osv, fixade jag så att vi nu har fått våran lägenhet! Den är stor och fin och vill gärna ha besökare. Många och ofta. Vi fick även en säng och det kommer fler möbler imorgon av Hannas "Adoptiv" föräldrar, hur snällt som helst. Internet kommer att fixas innom närmaste dagarna så ni vet att vi inte har något just nu ifall någon vill få tag på oss.
 
Ikväll var några från skolans dam och herr lag och spelade lite fotboll på en plan här precis bakom våra lägenheter. Det var kul att träffa tjejerna i laget och som är enkla att få kontakt med vilket känns riktigt bra. Just nu sitter vi hos Hanna och beställer böcker. Hanna har varit underbar mot oss och hjälp oss med allting. Eftersom hon har tagit hand om oss så bra bjöd vi hon och hennes kille på middag ikväll, mysigt!!
 
Imorgon har vi en lektion, sedan ska jag dra vidare till en doktor som ska kolla så att jag är frisk och kry. Det ska alla nya atleter göra så att skolan vet säkert att man är i skick för att träna. Sedan ska jag nog träffa tränaren och snacka lite, han verkar väldigt engagerad och jag har fått ett bra intryck av honom. 
 
I veckan kommer vi inte ha några träningar eftersom vi ska komma in i skolan och allt annat som ska fixas. Men på måndag börjar såkallad "Hell Week".  Vi kommer träna två gånger per dag, springa och styrketräna. Fredagen ska avslutas med att vi ska ut på en farm och springa och lyfta massa skrot, tror det kommer vara någon slags tävling. Veckan efter Hell Week så ska alla i laget göra fys-tester. Jag har frågat runt lite och ser ut som att vi kommer att få springa som bara den. Jag är dock riktigt taggad till detta, att komma i form. Så jag kommer nog vara riktigt bra tränad tills jag kommer hem i sommar, vilket känns bra. 
 
Har tyvärr inga bilder än men det kommer att komma upp så fort som möjligt. Ni får ursäkta stavfel eller konstiga meningar i detta inlägg eftersom jag har inga glasögon på mig så jag ser knappt vad jag skriver, sedan är jag ganska jet-laggad och skulle kunna somna sittandes här och nu.
 
Men allting har börjat super här och vi hoppas det kommer fortsätta i denna stilen. Puss och kram på er där hemma. Hörs snart!! 

Kommentarer

Maria

2013-01-08 - 08:44:31
Lät ju hur bra som helst, känns underbart att ni blir så bra bemötta.....men det är ju igentligen inte konstigt ni är ju helt enkelt sådana som man tycker om!!!!
Nu vill jag komma till er !!!
krammmmmarrr i mängder till er båda:)))

Irré

2013-01-08 - 10:36:52
Håller med förra talaren :)
Du kan ju börja småträna lite i veckan med Thomsons träningsprogram, så du är förberedd för Hell week!!
Nu ska jag komma och hälsa på. Hur många gäster kan ni ta per gång :)puss o kram

zandra

2013-01-08 - 16:10:26
skönt att höra att allt är bra roligt att läsa hur ni har det

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA