Coach Chris

Igår kväll fick jag ett sms som sa att styrketräningen på morgonen efter var inställd och att vi istället skulle ha ett lagmöte i en av skolan byggnader. Ingen viste riktigt vad det handlade om, vissa var nervösa att vi var i trubbel, men så var inte fallet.. Våran tränare Chris meddelade att han fått ett jobberbjudande på en annan skola här i Georgia och att han igår accepterade, skolan ligger närmare hans hem och en bättre möjlighet för honom att göra sig ett namn som tränare. Detta kändes mycket tråkigt eftersom jag har verkligen fått ett bra intryck av honom, han är väldigt engagerad och han vill att vi ska bli så bra som möjligt. Han hade verkligen ambitioner för oss som spelare. Men hur som helst, vi ska få en ny tränare och de har redan börjat jobba på saken. Tror dock att dom kommer att hitta en riktigt bra ny tränare till oss och att träningskvaliteen inte kommer att gå ner det minsta. Vi kommer fortsätt att träna som vi gjort de senaste veckorna. De hade redan ett flertal kandidater som programmet är intresserade av, och den assisterande ska vara kvar. Även han är väldigt bra, engagerad och har höga mål.
 
Jag gick iaf till Chris för att höra lite om mitt stipendium jag fått var nedskrivet och klar så det inte skulle bli några missförstånd med den nya tränaren. Vi snackade ett tag och han berättade att han hade efter dessa veckor och gårdagens fotbollspass höjt mitt stipendium för iår och han har även gett mig ett väldigt bra stipendium till nästa termin. Han berättade att han va riktigt nöjd med mig hittills och blivit imponerad när han såg mig på gårdagens fotbollspass. Han tyckte även det var synd att han inte får coacha mig längre eftersom jag var enligt han den perfekta spelaren -styrka, kondition, teknik och öga för spelet. Det var bara att tacka och bocka med lite röd rosade kinder efter alla fina ord. Vi önskade varandra lycka till i framtiden och jag hoppas att jag kommer få samma fina kontakt med nästa tränare. 
 
Idag har Jocke tränat på eftermiddagen och det var tydligen ett till av de såkallade monsterpassen. I tisdags så gjorde vi ett fitnesstest i form av en övning som kallas Man United. Jag klarade det galant med 5 andra tjejer från laget. Vi tränade även samtidigt som Jockes lag tisdag eftermiddag och han var jätteduktig!! 
 
Just nu sitter vi och gör klart den sista läxan för att sedan göra en tidig kväll. Och jag ska även tillägga att jag är superglad över att vi får så många fina människor kommer på besök i mars! :)
 
 
Detta är våran lilla ödla som hänger på våran bro. Det ser ut som en liten krokodil.
 
 
Till sist, så fäller jag en tår och skickar iväg en tanke till Marcus och hans familj. 
 
Ha en trevlig dag. //Linn

Kommentarer

Maria

2013-01-24 - 07:06:15
Låter ju super bra!

Carin

2013-01-24 - 20:10:59
Passa er: snart är den en STOR krokodil och då...

elisabeth

2013-01-25 - 22:27:32
Ödlor trivs där det är rent, fick vi lära oss i Thailand! Ha det bäst!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA