Matte

Det har regnat en hel del här idag. Så min träning som skulle vara på fotbollsplanen blev flyttad till en sporthall. Där blev det, lite oväntant, futsal. Få saker är så roligt som inomhusfotboll! Speciellt i en period då man bara kör tungt.
 
Ikväll har vi gjort våran matteläxa. Vi blev faktiskt imponerade av oss själva då vi lyckades fixa alla uppgifter på egen hand. Det är ju trots allt Pre-Calculus, som är en hyfsat hög mattenivå. Speciellt om man aldrig varit ett mattesnille. Något som slår mig är hur patetiskt oviktigt vissa matte-saker är. "När kommer jag NÅGONSIN ha använding för just detta?" är något som slår mig mellan varven..
 
I och med väderet, fick vi ett mail av tränaren ikväll om att morgondagens träning är ändrad och kommer att bestå av ett beep-test.
Jag har aldrig sprungit ett sådant test och är en gnutta nervös för att jag ska få in takten med pipen. Återstår att se hur det går. Har skrivit och frågat på Twitter till Jonas Colting som pappar beundrar, min egna idol Pontus Wernbloom, och Henrik Rydström som är lagkapten i Kalmar FF, om vilken nivå i testet de klarat som bäst. Hoppas någon av dom svarar!
 
 
Jag kom på att vi har nog aldrig skrivit vad vi pluggar här borta. Vi båda pluggar det som nästan alla internationella i USA pluggar: ungefär den amerikanska/världsliga motsvarigheten till svensk Civilekonom. Business Administration. Samma examen som några från Wallenberg familjen tagit i just USA (på en lite finare/högre rankad skola dock, hehe). Precis som en Civilekonomexamen så är det en väldigt bred utbildning inom ekonomi och handel. Jag mailade för någon månad sedan civilekonmernasförbund bara för att kolla om man kan kalla sig för civilekonom hemma i Sverige om man tar en degree här. Så dom kollade över planen för utbildning och svaret var ja.
När man kommer in på sina sista år så får man välja en inriktning, och våran skola erbjuder de tre (vad jag tror) vanligaste: Accounting, Management, och Marketing.
 
 
Lite scientific idag alltså. Tyvär inga bilder att bjuda på.
 
//Jocke
 
 

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA