Thunder

Det var jobbigt att kliva upp halv 7 imorse för att sticka till skolan och få ström i ljumsken. Det var spö i backen när jag körde till campus, så jag hade vissa aningar om att morgonträningen skulle bli flyttad till gymmet. Eftersom jag ändå inte skulle få träna så var det skönt när Coach gav oss ledigt från morgonträningen eftersom han tyckte våra kroppar behövde det. Ljumsken känns mycket bättre än igår och jag kunde delta på andra passet som avbröts av ett åsklarm. När detta larm går är det bara att springa av planen och ta skydd (pga försäkringsgrejer om man skulle bli träffad). Detta resulterade även i att Linns match blev inställd precis innan uppvärmningen. Linn berättade att när dom suttit i omklädningsrummet hade det skakat rejält i väggarna av åskan.
Det regnade EXTREMT mycket idag.
På tal om något helt annat så måste jag nämna en sak.. Det senaste läsåret 2012-13 hade mitt fotbollslag bäst betyg i hela USA bland alla herrfotbollslag inom NAIA.
NAIA är divisionen våran skola ligger i. Det finns 199 skolor med men's soccer inom NAIA. Dock som ni säkert kan räkna ut är inte en skola som Harvard med i NAIA. NAIA består generellt av mindre och privata skolor med allt från 1000-10000 studenter. Men lite coolt var det ändå.
Jag och Linn fick varsitt sånt här på posten efter förra terminen.
Betyg är något våran coach tar stenhårt på. A och B är dom enda betygen som godtas hos honom. Om man inte uppnår detta så får man fysiska straff och avdrag på sitt stipendium.
 Vill också bara meddela att jag försvarade den svenska flaggan i bordtennis idag! Jag som vanligtvis är en usel racketspelare formtoppade mot England, Amerika och Gabon.
-Jocke

Kommentarer

Irré

2013-08-18 - 10:15:24
vilka meriter du samlar på dig Jocke !!!!!

Maria

2013-08-18 - 14:14:30
Underbart!
bra jobbar båda två:))

Elisabeth

2013-08-18 - 20:27:47
Bra jobbat! Kramar från oss !

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA