Driver's License

Imorse stack jag till DDS i hopp om att skaffa mig ett amerikanskt körkort. Efter att ha väntat lite drygt en timme fick jag skriva teoriprovet. 40 frågor, max 10 fel. Har man klarat det svenska teoriprovet så klarar man det amerikanska, busenkelt. Jag fixade det med god marginal. Tyvärr så var uppkörningarna fullbokade hela dagen. Jag valde iaf att stanna kvar och vänta som en walk-on. Turligt nog fick dom en lucka så jag fick köra upp. Här kör man upp i sin egna bil. Uppkörningskvinnan var så stor att hon knappt höll på att få plats i passagerarsätet i vår bil. Uppkörningen tog cirka 20 min, och var även den mycket enklare än den svenska. You passed, var orden jag fick höra när jag klev ur bilen. Skönt.
Mitt provosoriska körkort. Att dom låter mig ha den där bilden är en stor fråga. Jag ser både hög och konstig ut. Fast iof kanske det var dom som var höga eftersom dom stavade Leif lite konstigt.
Jag skulle även vilja passa på att hylla mig själv för en sak: Två körkort, ett svenskt och ett Amerikanskt - Total utgift för allt=20 dollar. Kanske borde jag bli affärsman?
Imorgon har vi första mötet med laget. Ser fram emot det!
-Jocke
 

Kommentarer

Robban

2013-08-10 - 08:56:51
Ligger å skrattar för mig själv 😀😀
Du är ju för härlig!! Kanske du skulle passa på
och ta busskort så du kan extraknäcka 😳

Irré

2013-08-10 - 10:54:32
Grattis!!!!! Du är nog smartare än tror :)

Dr Deo

2013-08-10 - 22:01:41
Resan är bokad! =D

petter

2013-08-10 - 22:05:53
kommer till us and a snart också

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA