Bulldogs

Idag har jag varit med några andra från både tjej- och killaget i Tallahassee och agerat tränare. Det var ca 60 barn i olika åldrar som vi skulle hålla ett träningspass med, Jag hamnade med 9 små pojkar. Det var roligare än väntat, och en kille som hade släkt i Sverige hade koll på både Zlatan och olika Allsvenska lag. Riktigt söta var dom, och vissa duktigt också!
 
När jag kom hem stack jag vidare till ett av Thomasvilles high school, där vi såg derby mellan grannskolorna. Spännande match där bortalaget vände underläge från 1-3 till 3-3. Det var riktigt stämning också på matchen. Tänk dig den värsta fotbollsmamman och fotbollspappan, som skriker på domaren och allt som händer på planen, och tänkt dig 250st av dem. Haha. Vi fick även höra att vid förra derbyt hade dom varit tvungna att avbryta matchen för att vissa föräldrar hade blivit för hetsiga. 
 
Inatt så ska det tydligen ske ett meteoritregn vid ca 4 tiden. Jag hade tänkt ställa en klocka för att kliva upp och se. Det ska tydligen vara värt det. 
 
Från dagens match
 
Joakim i bussen
 
Jag och Hannah från helgen.
 
HEIDO /Linn
 
 
 

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA