Ventura

Kom precis hem från en tennismatch mot Jocke. Han vann. men kaxig som han är så fick han ta all disk över helgen eftersom han trodde inte jag kunde vinna två av 5 set eller game eller vad de nu heter. mohahah!
 
Idag så har vi spelat match nr 3 och sista för veckan! Är ganska sliten och ska ta en riktig sovmorgon imorgon. Men iaf, vi spelade i Ventura som ligger ca 30 min bort. Vi spelade bra och motståndarna lånade inte bollen mycket i andra halvlek, vi vann med 3-0 och skulle kunna vunnit med mer. Men dom hade några bra spelare så det var inte en dans på rosor ändå. Första kvarten gick inte så bra, var lite vimsig i skallen men skärpte till mig och resten av match gick helt ok särskilt andra halvlek. Fick mig en riktig glidtackling också, inte helt schysst så fick frispark, men ett blåmärke på höften och lite snurrig i skallen blev jag. haha. Vi spelar nästa match på tisdag, det blir en riktig heldag och vi startar 7.30 och sedan en 3 timmar bilfärd till matchen. Hoppas bara inte killarna också ska spela för då kommer vi aldrig att komma hem... Men det är riktigt roligt och vi har inte släppt in ett mål än, vilket är kul! Vi har ett riktigt bra försvar så det kan nog bli en rolig säsong. 
 
 

Här är jag med två tjejer från laget och som också bor granne med mig. Gabby och Taylor, väldigt trevliga och söta tjejer! Gabby tycker jag ser väldigt svensk ut, vilket jag inte säger emot eftersom jag är lätt blekast i laget, haha och alltid håller på att dö av värmen för att jag inte är van. Men det finns många svenskar här i Santa Barbara och de tycker att Svenskar har väldigt fina kläder, särskilt killarna sa dem. Här även presenterat Jocke för några fotbollstjejerna och allas reaktion var; ooh, my god he is so cute!!! 
 
Annars så ska jag sätta mig ner och läsa böcker. Eftersom jag nu har  bytt lektion till en mer avancerad engelska så är jag en vecka efter de andra som redan hunnit läsa och skriva ganska mycket så får nog ta morgondagen till en pluggdag. Vi är lediga nu på måndag eftersom det är labours-day här i USA, hoppas vädret är bra så jag kan börja jobba bort min fotbollsbränna. 
 
Jo, igår var jag på pastaparty med fotbollslaget, det var mysigt. Sedan for vi och såg på skollagets Amerikanska fotbollsmatch, det var faktiskt riktigt kul att se på och säkert roligare att se på bättre lag, 
 


 
Här är en film från matchen, när båda lagen gör entre. Missade när det var som värst men dom stod och skrek och hoppa och höll på mot varandra när de fick förbi. Lite coolt faktiskt. 
 
 
Imorgon ska Jocke spela sin första match i sunday league, ägaren av laget ska komma och hämta upp honom och om det är möjligt ska jag fösöka följa med så ni får se lite kort på Jocke i action. Hoppas det går bra för honom och det tror jag det kommer att göra också. 
 

Var tvungen att lägga upp denna bild som maja skickade till mig idag, den e så fin!
 
Hörrni vi hörs! 
//Linn
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Irré

2012-09-02 - 11:00:52
underbar bild och en härlig tid när vi hade hästar i stallet :)

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA