Taft

Äntligen kom vi hem med ännu en seger i bagaget. Idag spelade vi match i Taft mot Taft, hehe. Vi vann med 3-0 fastän vi spelade dåligt. För min egen del gick det helt ok och fick beröm av tränaren efter matchen. Ska även tillägga att staden vi spelade är känd för att vara varm, och det viste jag innan vi for men jag kunde inte tänkta mig att det skulle vara så varmt... Upp mot 40 grader med gassande sol. Den lilla vind som blåste känndes som när man öppnar en ugn. Har aldrig spelat i sådan värme och det var fler än jag som hade problem med den, därför blev spelet dåligt eftersom det var jobbigt att springa. Tränaren  Paul frågade mig i paus om vi hade sådant väder hemma i Svergie, och mitt svar blev såklart nej. Då log han och sa "Welcome to the desert". Och han prickade verkligen mitt i prick med de orden, den enda gräsplätten vi hittade i stan var fotbollsplanen som var torr som snus. Annars var det sand, torr sand och utorkade växter. Nästan så det rullade omkring sånna risbollar man ser på film...
 
Så, det har varit en riktig heldag med fotboll idag och det ska bli skönt att gå och sova nu eftersom jag ska upp imorgon på lektion. På fredag har vi våran första hemmamatch vilket jag ser fram emot riktigt mycket! 
 
Här är lite bilder från dagen: 
 


 
 
 
 
 
Jag och Gabby!
 
Pratade precis med min far om hur matchen gick och så! Snart pappa får du komma över och titta på en live!:)
 
Pusspuss //Linn

Kommentarer

Irré

2012-09-05 - 09:23:57
självklart måste pappa komma och se sin älskade dotter spela over there" !!!!!!

Robban

2012-09-05 - 10:42:52
Bra jobbat Linn! Och kul att se bilder från laget.

Carin

2012-09-05 - 17:15:13
Jaaa, man kan ju alltid åka båt dit, Lennart!

Eva

2012-09-06 - 06:53:57
Du vet jag jag brukar säga Lennart; skärp dig! 😉

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA