Plugg plugg plugg

Ursäkta att det inte kom något inlägg under gårdagen! Fullt upp skyller jag på.
 
Jag hade ju som sagt match igår med Deportivo Gallardo och vi mötte laget som varit i final 3 år i rad i den högsta divisionen. Vi är nu 4 svenskar i laget. Jag och Robin åså två andra killar som vi träffade på tryouten. Vi kommer ha ett bra lag i år är något som är säkert. Laget vi mötte hade en massa ex-collegespelare samt Linns målvaktstränare i målet. Dom hade krigat bra i toppen av Div. 4 hemma är jag säker på.
 
Matchen? Jag startade på högerbacken och vi stod upp bra. Dom hade så klart mer boll men vi hade det under kontroll. Vårat egna lag blir bara bättre och bättre för varje gång och mittbackarna spelade riktigt bra denna gången.  DÄREMOT! Vad är felet? Återigen två fel inkast jag fattar det inte.. Känner mig som ett riktigt åtlöje. 0-0 slutade matchen. Sammanlagt blev det 4 röda kort varav 3 var till vårat lag. Det låter dock värre än det var och matchen var inte jätte ful, bara några fula situationer.
Coachen gjorde skit många byten i och med att det är många nya och jag lirade ungefär en halvlek. Min egna insats var helt ok.
Efter matchen snackade Linn lite med hennes lags målvaktstränare som berättade att "de saknade sin bästa". Yeye, klassika bitterheten. För övrigt så var det han som tipsade mig om detta!
 
 
Dessa förbannade inkast.. Har skrapat ihop till fler felinkast på två matcher än hela min 11-manna karriär. Men alla är inte rätt dömda enligt mig, men ändå inte ok.
 
 
 
Efter matchen for jag och Linn å pluggade på Starbucks hela kvällen. Riktigt mysigt och skönt, kommer upprepas.
 
Idag stack Linn på match till Los Angeles tror jag och hon bör komma hem snart och får lov att göra ett inlägg då om hur det gått. Jag själv har varit på en lektion för att sedan klippa mig och inhandla två par nya skor och en börs.
 
700 kr sammanlagt för allt detta (det kostar minst enbart de skorna till vänster hemma i Sverige). Ska testa springa i dessa berömda tåskor. Klippning var också sjukt billigt, 100 kr och då är det inte en turk som klipper som i Piteå för det priset.
 
Nu blir det plugg hela kvällen!
 
9/11 imorn för oss. Lär säkert märkas med tanke på att vi är i USA.
 
Samt så hoppas jag att ni alla ser programmet "Underbart är kort" som går på måndagar (vet ej tid) på 4an, där min fd. underbara klasskompis Karl Jakob Häll är med. Surt som bara den att jag inte kan se det på Tv4 play i och med att jag är i USA (rättigheter).
 
PS. Relaterat till Six flags inlägget! De här var den sista vi åkte. Den bästa karusellen jag nånsin åkt!
 
 
So looong
Jocke

Kommentarer

Robban

2012-09-11 - 06:11:59
Det e ju bra att ni pluggar lite oxå ;-)

Irré

2012-09-11 - 10:33:33
Jo, det är som 1:a gången man hör det och kommer på att dom är faktiskt på en skola, och inte på fotbollsläger :)
snygga skor. Tips: börja försiktigt m tåskorna. Du kommer att använda muskler du inte använder annars så mycket.( Talar av egen erfarenhet.)

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA