Magic Mountains

Blev precis klart med ett inlägg om dagen som jag skrivit i 30 minuter, så när jag publicerar det så kraschar det utan att lämna kvar någon backup. Fruktansvärt irriterande men bara börja om på nytt....
 
Trots att det var lördag så ringde väckaren 8 på morgonen. Vi stack med bil till Santa Clarita och närmare bestämt Six Flags Magic Mountains, ca. 1,5 h bort från SB. I Santa Clarita var värmen mördande eftersom det ligger in i Kalifornien och inte på kusten som SB. Jag skojar inte då det var en BRA bit över 30 grader.
 
Six Flags är vad jag tror USA:s "kändaste" nöjesfält. De har flest berg- o dalbanor i världen, hela 17 stycken. Och då är det inte larven precis - 4 st av deras attraktioner sitter på världsrekord. Världens högsta frittfall, världens högsta dropp/stup i en berg o dalbana, världens högsta och snabbaste stående-berg o dalbana samt världens största och minsta loop på en av b-banorna (alla dessa är olika attraktioner). Vi åkte alla förutom en av dessa, dock ej på grund av att vi fegade ur, utan för att tiden inte var på våran sida.
 
Bilen vi hyrde för ett bra pris, Cheva (billigaste som fanns men var mer än godkänd).
 
Nöjesfältet låg mitt ute i ingenstans och det var sjukt stort. Både kvalitets- och storleksmässigt så kan Liseberg och grönan slänga sig i väggen.
 
 
 
Man kunde köpa en refillmugg för typ 150 svenska kr som innebar att man får ta hur mkt dricka man vill. Jag tänkte att det inte var värt eftersom jag inte skulle dricka för så mycket. Några timmar senare när vi lämnade så var dom där 150 kronorna passerade med stora marginaler om man säger så, det var snuskigt varmt. Nästa gång tvekar jag inte.
 
 
Jag är ju som sagt exremt höjdrädd och hade tänkt ut redan innan att jag skulle skippa de två högsta attraktionerna. Det gick inte riktigt enligt planen och jag åkte båda och tyckte dessutom dom var riktigt bra!
 
Världens högsta frittfall (125m). Tro mig, man är inte kaxig då man är högst upp och jag visste exakt hur många sekunder det tog från att vi lämnade marken tills vi skulle bli släppta, 40 st. Brevid frittfallet i samma ställning ser ni i filmen en annan attraktion. Superman. Den var galet kul. Det börjar med att man sitter baklänges i en vagn längst bak på en lång raksträcka. Sen accelererar den från 0 till väldigt, väldigt snabbt, så åker man i full fart baklänges för att sedan plötsligt åka rätt upp i luften med ögonen ner mot marken nästan högst upp i tornet åså sen ner igen. Grym som bara den!
 
Denna filmen är från berg- o dalbana "Goliath" som har världsrekordet i världens högsta stup. Se den för att få en uppfattning! Grymt rolig var den.
 
 
 
 
 
Det var en lång dag som var riktigt lyckad! Vi var där från när dom öppnade till stängning kl 9. Vi var riktigt nöjda och alla karuseller höll en riktigt bra klass. Adrenalinet flödar hela tiden..
 
Nu måste jag skynda mig att sova eftersom jag är på övertid, då jag borde sovit för nån timme sen. Match imorn mot ett bra lag i Sunday League.
 
Och föresten, detta är ett givet besök för alla som hälsar på!
 
Bjuder på den. Sista och kanske roligaste åket.
 
/Jocke

Kommentarer

Lennart

2012-09-09 - 16:08:59
Är detta ett måste? Ni gör det inte lätt för mig.
Först ska man sitta i ett flygplan i 18 tim.Å så detta Vill du mig så illa?
Svar: Kom ihåg "Det är bara en känsla" ;)
Joakim Vikström

Carin

2012-09-09 - 20:11:09
Jag blev åksjuk bara av att SE FILMEN från berg-och-dalbanan!!!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA