Första målet och Las Vegas imorgon

"SBCC made it 4-1 in the 72nd minute on another header off a corner kick. Defender Linn Viklund got the goal on as assist from Justina Silva."
 

Ännu en vecka i skolan är förbi och det har varit en hel del plugg i veckan för oss båda.
 
 
Ikväll var jag och såg Linns match som var deras första Conference game (serien). Dom mötte Cuesta College som kommer från San Luis Obispo. Det var minst sagt skillnad från senaste matchen jag såg dom spela, och  idag spelade SBCC mycket bättre än senast. Linn var bokstavligt talat exceptionell. Hon gjorde faktiskt två mål, ett i eget och ett i motståndarnas. Jag lyckades i alla fall få med det hon gjorde i motståndarnas mål på film och ni kan se det längre ner. På självmålet var det inte så mycket att göra något åt och det var inte hennes fel annant än att hon höfta in den, en typisk situation som vi alla är med om då och då, man bara står där och kan egentligen inte göra något men ändå ser man så dum ut. Men det spelade inte så stor roll i och med att hon, enligt mig, varit överlägset bäst bland backarna och mittfältarna innan + att det redan stod 3-0. Sprialen bara fortsatte uppåt och några minuter senare blev hon uppflyttad på mittfältet för att sedan hamna på +/- 0 igen genom att, som tidigare nämt, skalla in en hörna. Så jag påstår på fullaste allvar att hon ännu inte har gjort sitt första collegemål om man ser till statistiken. Skämt åsido.
 
Alltid nationalsången innan match
 
Jag tror det var den bästa matchen jag sett hon spela. Motståndet var ju inte det bästa precis, men jag vill inte säga att dom vann idag pga att motståndet var kasst. Dom vann för att dom spelade riktigt bra och allting var av mer kvalitet än det jag sett tidigare. Dom tog över mer och mer ju längre matchen gick och i slutet så var det kattens lek med råttan. Laget har några riktigt vassa lirare framåt, samt så hade Linns mittbackskompis kunna spela högt upp i Sverige. Så om dom kan fortsätta spela så här bra och kanske lite bättre så blir det garanterat många vinster i framtiden.
 
 
Efter matchen så ville ett helt flicklag i 8-årsåldern som tittade på matchen ha autografer från spelarna. Linn fick också bra kritik av bägge tränarna efter matchen, och det ska man ta till sig av med tanke på att båda två har spelat i Engelska Premier League som enligt mig är världens bästa fotbollsliga.
Det var faktiskt lite kyligt att se matchen idag.
 
 
 
I natt sticker vi till Las Vegas för att se Blink-182. Vi ska bo på ett 5 stjärnigt hotell och själva konserten är på ett annat hotell. Det är inga små hotell som sagt och lär bli en minst sagt cool upplevelse! Speciellt för mig som får se mitt absoluta favoritband live. Det som suger är att vi inte är 21. Men samtidigt så räcker det för mig att se dessa herrar som var ett av mina mål att uppnå då det blev klart att jag skulle flytta hit! Linn är mest förberedd av oss alla i och med att hon har en T-Shirt med bandet. (Hon fick den av mig i 18 års present)
Resan till Las Vegas tar ca. 6 timmar med bil och det kan bli både mer eller mindre beroende på trafiken. För er som inte vet det så ligger Las Vegas i en annan delstat som heter Nevada och är granne med Kalifornien.
 
 
Återigen, skitkul med kommentarer och vi läser alltid ALLA
 
Och självklart så svarar jag/vi på frågor mer än gärna.
Anonym
Jag har en fråga angående vädret i USA. Hur är det? Ser ju att ni har sommar nu typ men är det så i januari-mars också? Verkar ju vara kanon att bo där! Bra blogg och tack för ett svar:)):))
2012-09-26 @ 23:35:34
 
Svar: Det har varit ca 4-5 dagar som varit "dåliga" sen vi kom hit varav två då det har regnat (läs duggat). Det är kallt på morgnarna och kvällarna, så en tjocktröja är skönt att ha på sig då. På dagarna "klarnar" det alltid upp och blir riktigt varmt. Santa Barbara ligger vid kusten vilket gör att det är lite mildare här än om du åker i i Kalifornien tex. Los Angeles, då är värmen mördande. Här i Santa Barbara så ligger snittvärmen strax under 20 grader under vintermånaderna, vissa dagar är det en bra bit över 20 medans vissa är det en bra bit under 20. Det är i alla fall så som jag har förstått det. Vädret och vyerna man har här är helt fantastiska.
 
 
Jocke

Kommentarer

Anonym

2012-09-28 - 12:32:35
Tack för ditt hjälpsamma svar! :)))

Eva

2012-09-28 - 15:52:33
Men va roligt! Grattis Linn till första målet! Men jag håller med dig Jocke +/-0! ;)

Irré

2012-09-28 - 17:50:36
Underbara flickan min :)

Anonym

2012-09-29 - 11:36:24
Hej! alltså, jag skulle vilja veta hur ni har gjort med boendesituationen? Tänkte att ni bor ju inte i en familj, vilket brukar vara det vanligaste, hur fixade ni lägenheten? :) vore jätte skoj att få höra!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA