Deportivo Gallardo

Vaknade upp av de obehagliga och exremt ledsamma nyheterna om Victor Brännström. Minns bara hur coolt jag tyckte det var då jag en träning fick hoppa upp och spela brevid honom i anfallet då A-laget behövde statister från juniorlaget. Nyheterna resulterade i att matchen man varit taggad att spela inte alls kändes lika rolig att gå till.
 
Klockan 2 kom "Tino", ägaren för Deportivo Gallardo och picka upp mig, Robin och Linn (låter skit proffsigt). Matchen var borta i Goleta som ligger 10-15 min bort med bil.
Det var nu mycket mer spelare än träningen som jag var på i torsdags. Och.. jag måste ta tillbaka det jag sa tidigare, dom håller faktiskt en bra klass! Många bra tekniska spelare, toppat med en engelsk bulldozer, samt en som lirat i reservlaget till en av Mexicos största klubbar, Chivas (han gjorde en hattrick idag). Snart kommer det också två colombianer som tidigare lirat på ett bra college här.
Deportivo Gallardo vann för någon vecka sedan andra divisonens final och gick upp till den högsta.
 
Idag så mötte vi ett lag som spelar i andra divisionen och som Dep. Gallardo aldrig tidigare vunnit mot. Slutresultatet blev 6-1 till oss och jag lirade nästan hela matchen på vänsterbacken. Värmen var så klart jobbig, jag gjorde inte min bästa match precis men en stabil insats blev det i alla fall. Robin (roommaten) kom in och frälste med 1 mål! Han gjorde en bra match och det fanns bud på mer.
 
Längre ner kan ni se hur ribban stoppar mig från ett mål i debuten. Robin får bollen på kanten och jag springer upp i boxen från backen och han knackar in ett stenhårt inlägg till killen bakom mig, men jag är så målkåt så jag klipper till den på ett konstigt sätt med klacken från sämsta vinkeln någonsin. Linn förväntade sig självklart inte detta och plockade upp kameran i samma ögonblick som hon hör mig skrika efter bollen, hon hann i alla fall få med lite av det hela! (Titta även på min älgkliv hemmåt sen)
 
Nästa söndag möter vi ett lag som har varit i final 3 år i rad i den högsta divisionen i Sunday League, bla. Linns målvaktstränare. Ska bli kul att se hur bra dom är.
 
 
Möter media efter att jag skrivit på för Deportivo Gallardo. Nr 17
 
 
 
 
Frälsaren och Bossen "Tino" Gallardo
 
 
Hade ingen bra dag gällande inkasten då jag fick 2 fel av 3 möjliga. Frågar du mig så var det ju självklart domaren som gjorde fel, trots att både Robin och Linn är på domarens sida
 
Endast jag och Texas Johansson
 
Rutinerad supporter som har med sig stol till matcherna
 
 
Efter matchen fick vi skjuss av Tino och han berättade då att laget tyckte att jag och Robin spelade bra! Halvvägs hem så frågar han om vi vill komma och äta på hans sons 5-årskalas, så vi säger naturligtvis varför inte! Så han körde till en park där det var fullt med folk och uppdukade bord. Det bjöds naturligtvis på tacos eftersom att alla är mexare. Skit gott var det och många från laget var också där. En cool upplevelse och eftersom vi var på ett barnkalas så fanns såklart en Pinata fylld med godis som barnen fick slå sönder.
Det är en sak som vi all har märkt här i USA, alla är så sjukligt gästvänliga. Om man frågar på stan om hur man hittar något så är det nästan så att dom följer med en för att visa.
 
 
 
 
 
Jocke
 
 
 

Kommentarer

Robban

2012-09-03 - 08:52:58
Låter hur kul som helst!!!

Irré

2012-09-03 - 09:06:38
Oj, du är verkligen snabb. Synd på ribbskottet. Grattis till ditt nya lag !! Det här kan ge mycket mer, på olika sätt, än om du varit i college-laget. Söt supporter du har :)

Eva

2012-09-03 - 17:08:34
Det verkar som om det löser sig bra för er båda vad gäller fotboll! Kul!

Elisabeth

2012-09-03 - 19:47:57
Ni verkar ha det bra! Trevliga verkar de vara med er! Kul med matchen, nästa gång släpper nervositeten! Här har vi haft fint väder idag sol!
Kul att följa er på bloggen!

Steffe

2012-09-03 - 23:33:36
Stinker ju maffioso långa vägar! Hade dom livvakter på kalaset?

Robin

2012-09-04 - 10:28:20
Steffe, där var faktiskt poliser på matchen, hah!

Jag ska se till att slå en lite enklare passning till dig i nästa match Jocki så du får scora!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA