Blink 182

We're goin' to Vegas!

Den 28e september spelar mitt absoluta favoritband, Blink 182, i Las Vegas. Att se dom, var inte en sak jag ville när vi for hit till USA, utan en sak jag skulle!
Linn var inget fan precis av dom förr, men hon har inte haft mycket till val och nu är dom till och med riktigt bra enligt henne. Blink 182 är ett av världens största punk-rock band.
Som det ser ut nu så kommer vi hyra en bil och köra dit (tar 5-6 timmar). Vi hittade ett hotell som låg på "The Strip" (20 av världens 30 största hotell ligger på den gatan som är 7 km) för ett bra pris 500 kr per person för en natt. Så de kommer förmodligen bli riktigt grymt och biljetterna är bokade! Vi far hela lägenheten.
 
Hotellet
 
 
Blink 182
 
En av mina favoritlåtar med dom (Har för många för att välja en)
 
Linns favoritlåt med dom
 
IRENÉ BLUNDA!
 
Och som ni kanske läste på facebook så ska jag, Robin, Sam och två andra svenska killar nästa helg till Los Angeles för att se LA Galaxy möta Colorado. För er som inte vet så spelar David Beckham, Landon Donavon, Robbie Keane och nu senast Chippen Wilhelmsson där, så det kommer bli riktigt kul! Linn kan inte följa i och med att hon har match då.
 
Jag var också och tränade igår med laget och dom blir bara bättre och bättre för varje gång! Vi har match på söndag mot ett av de bästa lagen i hela Sunday League så det ska bli kul.
 
Min engelska lärare har 3 (!) olika Masters Degree's från ett väldigt bra universitet här i USA. För er som inte fattar vad det betyder så kan jag bara säga att en sådan värderas väldigt högt! Trots detta så frågar hon idag på lektionen om potatis är en frukt. Suck. Inte nog med det så fortsätter hon och säger att tomaten också är en frukt. Det löste sig trots allt till slut, men kom igen för fan!
 
Idag var också första dagen som det regnade (läs duggade) sen vi kom. Samt så var det lite kallare (läs perfekt i Sverige). Det tog alltså nästan en hel månad! Vi passade på att städa lägenheten och rummet med tanke på detta.
 
Linn bjöd för en stund sen på klassikern lax och potatis, väldigt gott!
Ni får gärna kommentera recept och hur man gör följande saker/rätter: Palt (om du läser farmor), gräddsås (Till pastan) och hur man gör något så enkelt som stekt potatis(vet faktiskt inte det). Samt om ni har något annat gott och lätt på hjärtat vore det perfekt. (Jag vet att allt detta går att kolla upp enkelt, men personliga recept är alltid bäst)
 
Jag fick just veta att jag tagit in mig på fotbollskursen på skolan och första träningen är imorgonbitti!
 
Nu blir det plugg hela kvällen!
 
Jocke

Kommentarer

Robban

2012-09-06 - 06:35:07
Jag säger det igen OJ SÅ KUL!!!
Vill du höra hur jag gör min favorit rätt korv & mackisar
får du höra av dig. Puss på er!!!

Irré

2012-09-06 - 08:09:16
Det är väl kläder på som gäller på konserten !!!
Är faktiskt mer orolig för den långa bilfärden ni måste göra.... kram på dig

Steffe

2012-09-06 - 08:22:45
Jag kan bidra med de där knepiga receptet stekt potatis. Lägg potatisen i stekpannan och stek den och vola stekt potatis!

Smooch

2012-09-06 - 18:35:58
Linn du måste gå på forever21, dom har en superstor affär i Veras, 3 våningar!! Och så måste ni äta på hotellernas stora middagsbuffer!

Elisabeth

2012-09-06 - 21:50:54
skala 10 råa potatisar, sen ska de rivas på ett rivjärn,blanda ner 2 matskedar salt sen vetemjöl till en ganska hård deg så de går göra paltar av degen. Koka upp vatten och salt i en panna, när vattnet kokar börjar man lägga ner palten den ska koka i 1 timme. När man gör ned palten ska man ha mjöl i händerna så inte degen fastnar. Det är svårare att sätta fläsk i palten så man kan istället steka fläsk till.
Lycka till! Kramar till er från 10 gradigt Pitsund!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA