Repeat

Imorse på fotbollsträningen var killen som ramlade ihop och skakade tillbaka. Jag tänkte innan ska han verkligen träna så här tätt inpå det som hände. Det gjorde han, 40 minuter senare upprepades samma sak igen, så ambulans och brandkår fick återigen rycka ut till våran träning. Det verkade dock vara lite lugnare än förra gången för han kvicknade till då ambulansen kom, men åkte ändå med.
Fattar inte vad man tänker med om man tränar tätt inpå en tidigare incident och dessutom i väntan på operation...?
 
Fick tillbaka min andra mid-term igår och jag fick ett A igen. Det var i min engelska klass och jag var faktiskt den enda som fick A. Jag förstår dock inte eftersom hälften i klassen är amerikaner. Vissa amerikaner är så puckade så det finns inte; De betalar för skolan (dock 4 ggr mindre än vad vi internationella gör), sen latar dom sig och skiter i uppgifter osv. Långt ifrån alla är så, men om man jämför det med Sverige så sticker vi ju inte på universitet för att sedan skita i uppgifter osv. Dessutom har vi universitet gratis hemma, det har inte dom.
Mid-termen var ett prov i uppsatsform på en bok vi läst, där man skulle analysera 6 stora frågor DJUPT.
 
En till sak jag bara måste passa på att nämna om lärarna här i amerika (på college): dom tänker inte alls på om dom hånar/skämmer ut/hänger ut någon i klassrummen. Självklart gör dom det aldrig utan anledning men ibland tänker jag "Oj så skönt att det där inte var jag". Det är visserligen ganska underhållande då någon ska spela allan så får dom sig rätt över näsan genom att läraren berättar hur dåligt det går för dom i klassen. Haha.
 
Debatt har jag också hunnit med i min andra engelska klass, Det var en utmaning att göra det på engelska mot amerikaner. Men det gick ändå hyfsat och läraren tyckte min grupp gjorde bra ifrån sig.
 
Linn hade match i Ventura för en stund sen och är just nu påväg hem. Dom förlorade med 4-1 vilket inte alls var bra.
 
Halloween var kul! Här har ni ett äkta collegehus på DP, Isla Vista. Klockrent med skateramp på gården.
 
/Jocke

Kommentarer

Robban

2012-10-31 - 06:29:35
Du e grymm Jocke😍 pappa är super stolt ✌

Irré

2012-10-31 - 11:10:31
Vilken kille ! Bara att vara stolta, Robban o Maria.Ni borde släktforska och se vars arvet kommer från..:)

elisabeth

2012-10-31 - 19:33:09
Grattis Jocke! Duktig du är! Kramar från oss!

Maria

2012-11-01 - 18:12:00
Du är ju grym Jocke!!!
Kramar:)))

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA