Pappa och Steffe är nu i San Fransisco! Deras plan är att komma hit till Santa Barbara på hojjarna imorgon för att stanna en natt, och sedan åka till LA och därefter Las Vegas. Ska bli underbart att träffa dom...
 
Jag gick och träffade min Business lärare idag på hans kontor för att checka av hur det går för mig i klassen. Han kollade igenom mina arbeten och berättade att min formkurva i klassen ser ut så här /. Efter varje lekton så får vi en s.k. "In Class Exercise" som innebär att vi ska besvara en fråga om något relaterat till det vi gått igenom på lektionen eller från textboken. Det låter enklare än vad det är och jag hade stora problem med det på de 3-5 första, dock så känns det numera som att jag vet vad han är ute efter och jag kan därmed göra det mycket bättre.
Professor Bonnie Chavez uppmuntrar sina elever att besöka hans kontor med jämna mellanrum för att kolla hur man ligger till osv. Han är en lärare med stor erfarenhet och kunskap inom "business", en sån man har respekt för. Han har höga krav, men visar samtidigt väldigt stor respekt till sina elever.. Han brinner verkligen för det han gör och det flesta han säger är väldigt lärorikt och motiverande. Kul är också att han har lärt sig mitt namn trots att han har två klasser med 140 elever/st + mer. Den enda Amerikanen som uttalat mitt namn korrekt än så länge; med en skön amerikansk accent. Jowakim. Som ni kan läsa så gillar jag honom, återstår dock att se om jag gör det då jag får tillbaka min Mid-Term.
 
Här har ni innehållsförteckningen av min business bok. En liten uppfattningen om vad jag håller på med. Riktigt intressant, men inte alltid lätt!
 
Hade en engelska klass idag också, och där har jag en lärare som är "all over the place" som man skulle säga här i Amerikat. Dålig struktur, inte särskillt energigivande, nästan alltid sen, tar sig an för mycket uppgifter relaterat till tiden som finns att tillgå, samt svår med betygen. En lärare som inte riktigt har det där lilla extra - en sån som kommer till jobbet för att läsa på ett papper vad som ska göras, sen gör han varken mer eller mindre. Han funkar dock. Något som är bra i den klassen är att han har en Tutor som man kan få hjälp av. Jag använder mig alltid av denna tutor då vi ska skriva uppsatser (hela 4 st uppsatser i kursen). Han är riktigt bra och det är klockrent att få hjälp av en sådan, han hjälper en att strukturera upp det hela.
 
Jag ska alldeles strax röra mig mot La Playa Stadium för att se Linns match. Dom möter laget som varje säsong är "årets match" för SBCC. Dom ska tydligen vara bra.
 
Vädret har dippat av lite grand de senaste dagarna, dock så är det fortfarande "perfekt svenskt sommarväder" på dagarna och man kan utan problem ha shorts och tischa.
 
Blir att plugga mycket de närmsta dagarna/veckorna.. Vill även passa på att gratulera en av mina bästa vänner Oskar "opan" Åberg på sin födelsedag. Och om ni vill läsa mer USA från en annan av mina bästa vänner så rekommenderar jag att ni går in på: simoneng.blogg.se som är AU-Pair i en familj i delstaten Washington.
 
Ha d bra,
 
Jocke

Kommentarer

2012-10-12 - 11:20:01
tackar tackar! lite sorgligt att inte få köra en repris på "jag har en känsla" i år, men vi ser till att göra det till vintern när ni kommer hem! kan för övrigt meddela att kaatari ännu inte hunnit slå mig i fifa 13, du kan ju gärna påpeka det när du snackar med han ;)

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA