Gymkort

Ännu en dag har kommit till sitt slut. Jag börjar ju inte förens 13 på måndagar vilket är skönt. Att jag dessutom bara har en lektion skadar inte heller. Jag drog ner till State St när jag slutat för att skaffa ett amerikanskt bankkort, så att vi kan betala våran elräkning som redan är sen (det funkade konstigt nog inte med svenskt kort). När jag kom dit så var banken stängd i och med att det var någon "Holiday" dag här som jag inte hade en aning om. När jag ändå redan var på stan så passade jag på att gå in och höra vad det kostar för ett gymkort. BANG. Nu har jag ett gymkort i två månader och förhoppningvis kan jag nu ta tag i min träning så att jag inte förfaller helt.
Det tar 10-15 minuter att cykla från där vi bor och gymmet har öppet 24/7. Det var ett väldigt modernt och stort gym, med pool och jacuzzi! Vi har ju dock gym på skolan, men det är tydligen alltid överbefolkat, dåliga öppettider samt inget man hurrar över (ljusår bättre än backas dock). Så när jag fick 2 månader för ett bra pris så slog jag till direkt, fullt motiverad. Återstår att se hur länge jag håller ut men debuten är tänkt att ta imorgon på dagen eftersom min Business lektion är inställd.
 
Både jag och Linn har pluggat hela kvällen. Jag har börjat att plugga inför min Mid-Term som är den 23 Oktober. Mid-Term är ett prov som är mitt i terminen i de flesta kurserna här i USA. Det jag pluggar inför kommer att ha 85 frågor från 106 sidor. Och inte nog med det, 80 minuter har man på sig! Detta prov är dessutom 35% av betyget vilket är väldigt mycket. Är något nervös men känner att jag än så länge har läget under hyfsad kontroll. Skulle dock önskat att jag börjat lite tidigare att plugga men samtidigt så har jag ju ALDRIG i hela min skolkarriär börjat i tid, så varför bryta mönster nu?
 
Solsidan sågs också för en stund sen. Verkar hålla klass i år igen.
 
Linn har match imorgon klockan 23:00 svensk tid. Matchen kan som vanligt ses online på:
Man måste registera sig, men det kostar INGET. Dom möter Moorpark College som ligger en bit här ifrån, för att vara exakt; Ventura. Missar matchen själv eftersom jag har lektion.
 
Här kan ni se ett litet ihopklipp jag gjort med sekvenser från matchen då hon gjorde mål.
 
//Han som åt 3 BigMac's idag eftersom det var BigMac monday 1,5 dollar/BigMac'en

Kommentarer

Irré

2012-10-09 - 11:37:00
Jocke, se nu till att du tar proteinshaken efter styrkepassen !!! Tack för att du filmat Linn. Så kul att se hon, och hon är ju så bra !! :)

Krabbfanatiker

2012-10-10 - 06:00:35
Jag hoppas innerligt att det snart kommer upp en spännisbild a la "KRABBAN"

Best regards,
PPH, Washington.

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA