Mål nr 2

idag har det varit en heldag med fotboll. Vi åkte iväg mot Moorpark College halv 11 imorse. Vi spelade matchen kl 1 och det var inte så varmt som jag  trodde att det skulle vara. Vi vann med 3-2. Jag gjorde mål, på straff. När jag hörde domaren blåsa straff hoppades jag att tränaren inte skulle se mig, men han ropade att jag skulle ta straffen. Det är som en konstig känsla att slå straff. Som en skräck blandad förtjusning. Jag ville ta straffen, men samtidigt livrädd att missa. Men det gick vägen och känns skönt att kunna säga till Jocke att hans teorier om att jag inte gjort något college mål än eftersom mitt självmål gjorde det jämnt, är nu över.
 
 
Imorgon fick vi ledigt från träningen, så ska gå på en lektion sen ska jag, om det är fint väder, lägga mig och sola. Sen tänkte jag träna också, kanske gymmet. 
 
På fredag är våran sista seriematch, och vi måste nog vinna för att ta oss vidare. Men det ska vi nog fixa.
 
Idag avgjordes ju presidentvalet, Obama kommer fortsätta styra i 4 år. Grattis! Helt rätt tycker jag fastän jag inte är så insatt. 
 
Hoppas ni har det bra där hemma!! //Linn
 

Kommentarer

Irré

2012-11-07 - 08:22:18
Du hade ju nerver redan i ungdomen att ta straffar och fixa det :) Du är bara bäst, gullnosen min<3

Eva

2012-11-07 - 17:21:30
Heja Linn!!

Carin

2012-11-07 - 18:28:12
Snyggt Linn! Så ska en straff läggas!

Maria

2012-11-07 - 19:54:35
Härligt Linn!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA