Tennis

Vi stack till Ralph's och storhandlade idag. Vi köpte allt möjligt och har nu mat för flera dagar, bla. ingridienser för chokladbollar och plättar. Vi cyklade på våra nya Beach Cruisers dit och måste sett roliga ut då vi cykla hem med fulla ryggsäckar, och jag hade faktiskt en på ryggen och en på magen.
 
När vi kom tillbaka till lägenheten så var den full av grejjer för våran nya roommate Sam hade varit och hämtat sina grejer som han har haft i ett storage under sommaren (han har pluggat här 2 år redan). Så nu har vi äntligen ett köksbord. Och.. två platt-tv:s..Och två XBOX 360..Och.. två FIFA Och stekpannor/kastruller för 3 hushåll...
Nämen nu börjar det faktiskt se riktigt bra ut, vi ska bara motera ihop köksbordet som saknar skruvar. Grymt bra att Samuel kunde ta sina grejer (bästa saken var nog muffen so man sätter fast på toalocket). Så nu vågar man ju faktiskt bjuda hit folk.
 
Jag, Linn och Robin cyklade till skolans tennisplaner och lirade en tennismatch med våra nya rackets från Kmart. Riktigt bra kap gjorde vi där, 20 dollar/racketet, av kända märketet Wilson som vi trodde skulle vara något skit men visade sig vara riktigt bra.
 
 
 
 
 
Ni kanske ser på huvuderna vem som vann.. Var en väldigt jämn match dock och kommer bli många fler fighter framöver!
 
 
 
 
Efter det tog vi en sväng med hojjarna förbi hela campus och Linn knäppte lite bilder med nykameran!
 
 
 
West Campus sett från East Campus
 
 
 
 
Våra Beach Cruiser's. Dom röda är min och Linns, 670/st på Kmart. Lätt vinda däck får man räkna med då. Vid tillfälle ska jag pimpa min genom att vinkla styret.
 
När vi kom tillbaka så hade några tjejer från damlaget varit och sökt Linn, så hon gick till deras lägenhet där hon blev bjuden på mat och fick med sig en stor påse apelsinklyftor hem! Resten av kvällen har spenderats med att pussla och trixa vilka kurser man ska crascha och extra svårt har det varit för Linn som måste få det att gå ihop med träningar osv, men det är på god väg till att lösas i alla fall.
Själv gjorde jag just klart vilka klasser jag ska gå på imorn.
8-9 Gitarr
9:35-10:55 Beg. Weight training (ska försöka crascha mig in)
11-12 Swimming for Conditioning (ska försöka crascha mig in)
13-15:20 Engelskakurs (ska försöka crascha för att få den här istället för den nedaför, alltså bättre tid)
15:40-18 Engelskakurs

Som ni ser så är det fullt upp, och så lär det vara de kommande dagarna. Och varför jag kraschar två träningskurser beror på att jag ska ha valmöjligheter då jag bara har tänkt välja en av dom. Imorgon kommer jag mest troligt att crascha Beach Volleyball också.
 
Snackade med ägaren till Sunday League laget jag blev tipsad om imorse. Han var trevlig och tyckte att jag skulle komma och testa på deras träningsmatch nästa söndag. Så mer info förhoppningsvis om det senare..
 
Jocke
 

Kommentarer

Mona

2012-08-27 - 11:45:21
Det verkar lite rörigt så här i början man jag gissar att allt kommer att falla på plats, håller tummarna att du ska få de kurser du vill! Spännande med fotbollen nästa söndag.. Kram

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA