Sunday League

Hade två lektioner idag, Business och Engelska. Businessen är lite tuff nu i början, i och med att vi är 130 personer i en aula så får man inte den där personliga hjälpen. Men Professorn verkar riktigt bra och det kommer bli väldigt intressant. Som jag förstått det så är denna kurs en bred och basic kurs som "tar" på alla områden inom businessen!
Har två engelska klasser som sagt och idag var jag på en av dom och då berättade läraren efter lektionen att han tyckte att jag hade gjort riktigt bra ifrån mig på uppsatsen vi skrev första lektionen och att han hade försökt flytta upp mig till English 110 som är collegenivå. Vet dock inte hur det blir med det men de var kul att höra iaf med tanke på att det nästan bara är amerikaner i den klassen. Det hade dock varit skönt för då behöver jag inte ta någon mer engelskaklass i skriva.
 
Åt på ett av skolans 3 cafeér idag, varma mackor med strip för typ 30 spänn, riktigt gott och bra! Skolan har även en resturang med lite finare mat.
 
Efter skolan skyndade jag mig hem och böt om till träningskläder för att bli upphämtad av ägaren för ett Sunday League lag som jag tränade med idag. Deportivo Gallardo heter dom och har sin första träningsmatch nu på söndag och jag ska vara med. Laget? Alla snackar spanska och kan självklart engelska också, de flesta har ett ursprung från Mexico. Talanger? Nja, några var  Tror ändå det kan bli kul och jag lär ju mest troligt lära mig spanska! Dom var riktigt schyssta också, och ägaren skjussade hem mig också! De kör 11-manna och spelar match varje söndag.
 
Har tyvär inga bilder att dela med mig av idag!
 
Jo just ja, Linn hade ju match idag och dom vann med 2-0. Det gick bra för Linn, framförallt i andra. Hon påstår att hon gjort sitt första collegemål på frispark, men det blev inte mål i alla fall. (Vi vet ju alla hur linn fungerar så jag tror att hon fortfarande står på noll gjorda i sin collegekarriär. Kanske råkar hon snubbla in något i framtiden, det vet endast gudarna, men jag önskar hon i alla fall lycka till!
PS: Hon spelade hela matchen och det ser lovande ut med beröm från tränarna osv!:)
 
 
JOCKOEKKE

Kommentarer

Elisabeth

2012-08-31 - 08:32:25
Bra kämpat! Ni verkar trivas och ha det bra vilket är det bästa! Kramar från ett regnigt Pitsund.

Irré

2012-08-31 - 10:09:23
Att ni är så duktiga i engelska !!Blir bara mer o mer "impade" av er. Så häftigt att du är med i ett fotbollslag nu,och få lära dig lite spanska.Lycka till fina Jocke :)

Robban

2012-08-31 - 13:00:53
Nu börjar det likna något, alldrig tidigare har hövdingen för laget hämtat och kört dig hem ;-)

Annika : )

2013-07-31 - 23:22:50
Hej!
Skulle jag möjligtvis kunna få fråga dig Linn om lite fotbollsfrågor?
Jag är så nyfiken på vissa saker, så skulle vilja ha kontakt med dig via min mail :D
Hoppas att det går för sig!

Varma hälsningar
Annika Tomtlund
Svar: Hej! Det är bara att fråga på, så ska jag försöka ge så bra svar som mö[email protected]
Joakim Vikström

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA