Skolan börjar imorgon

Jag ställde klockan på 8:00 för att kolla på IFK, men dom var så fruktansvärt dåliga så jag somnade om ganska fort och nu vaknade jag för andra gången och klockan är nu 12:30. 
Idag ska jag och Robin fara till skolans tennisplaner för att kolla om vi kan lira lite med våra nyinköpta rackets.
 
Imorgon börjar somsagt skolan. Min första lektion är 8:00, "Beginning Guitar", hade gärna börjat med en "vanlig" lektion istället.
Mina kurser för tillfället:
  • Beginning Guitar, 8:00 - 9:00, Mån och Tis
  • Effective Reading & Study Skills, 15:40 - 18:00, Mån
  • Effective Writing Techniques, 14:00 - 16:20, Tis och Tors
  • "Personal Planning, 18:00-21:00,  Ons"
  • Orientation to College, typ 10-12, Fre (endast 6 veckor)
Samt så står jag i kölistan till "Advanced Soccer, 8:00-9:20, Tis och Ons". 
När man står i kölistan till en kurs så får man den med största sannolikhet säger dom. Jag kommer att försöka få antingen en matteklass eller "Introduction to Business", och isf kommer jag att droppa Personal Planning kursen.
 
Varför vi har tagit vissa kurser som vi inte vill ha, i mitt fall en kurs, beror på att vi måste komma upp i ett viss antal "Units" som är ungefär samma som högskolepoäng. Vi måste sammanlagt ha 12 Units för att klassas som heltidstudent och få lån av CSN. På så sätt är det smart att ha någon random kurs bara för att fylla ut i väntan på att du ska crascha en kurs du verkligen vill ha. Man får som max ha 18 units och jag har för tillfället 13,5. Som ni säkert räknat ut så är det olika units på klasserna och tex "Beg. Guitar" är på 1 unit medans mina Engelska kurser är 4,5 units styck. Naturligtvis så är det mer att göra i kursen både i läxor och på lektionen om det är fler units i den.
 
Nog om det nu. Vi ska sticka och handla eftersom vi åt ute lunch och middag igår (burgare och pizza). Det är perfekt för det går en buss härifrån som tar 5 min till en stor mataffär som är billig. Vi har dessutom gratis buss i hela Santa Barbara genom skolan, så det är perfekt!
 
Jocke
 

Kommentarer

Robert

2012-08-26 - 22:39:20
Burgare och pizza? täng på magrutorna!!!

Steffe

2012-08-27 - 07:37:42
Snälla Jocke, kolla om det finns någon intensiv stavningskurs till din pappa när vi kommer!

Jocke

2012-08-27 - 08:19:28
Ska kolla det med en gång!

Mona

2012-08-27 - 11:35:03
Du verkar ju ha tagit bra kurser ska bli spännande att höra vad du tycker när du har börjat. Good luck!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA