Måndag morgon.

Ja, idag var de alltså första skoldagen. Jag ska inte ljuga men jag var nervös. Inte för att de var nytt folk eller nya lärare, utan för att jag hade smått panik över att få ihop mitt schema. Eftersom vi är föstaårselever och internationella väljer vi kurser sist av alla, så allting är iprincip fullt. Och för att kunna spela match här så är man tvungen att vara registrerad till ett visst antal kurser/kurstimmar. Så för att få spela med laget registrerade jag mig till några kurser som var lediga för att få ihop units som det kallas, det resulterade då i att jag måste försöka fixa in mig i de kurserna jag vill ha första skoldagen annars är jag fast med dom som jag inte vill ha. Samtidigt minskar utbudet när man är med i fotbollslaget eftersom man har träning melan 2-4 varje dag och torsdag-fredag eftermiddag ska man inte heller ha kurser för då har man ofta match. Därför har jag mailat många lärare och gått till 4 olika engelska kurser ihopp om att få en plats i två av dem. Jag lyckades få en säker plats i en och så har jag två stycken som jag kanske har en i, så mest troligt kommer det att ordna sig!
 
Imorgon har vi match i LA. Bussen går 9,45 från skolan som ska ta oss till LA long beach, vi blir nog borta hela dagen eftersom killaget också ska spela match och vi åker i samma buss, resan tar även kring 3 timmar. Det ska bli kul, jag är taggad och jag hoppas på att få spela. Men eftersom det är en träningsmatch så vill tränarna säkert se många spelare så vi får se hur mycket speltid det blir! Jag skriver så fort jag kan om hur det gick. 
 
 
Min fina cykel.
 
glad jocke igår
 
haha, förlåt jocke men bilden är ju underbar
 
 
 
 
 
Gonatt! /Linn

Kommentarer

Elton

2012-08-28 - 09:41:35
Puss lill-matte. Håller tassarna för att allt ordnar sig. Saknar att få följa dig på fotbollsträningarna......oooyylll

Eva

2012-08-28 - 16:38:56
Hoppas att det löser sig med kurserna (verkar va ett underligt system tycker jag). Va kul det är med er blogg, läser PT til yoghurten på morgonen och bloggen till mackan! Kram

Robin

2012-08-30 - 02:13:14
Rätt cool hoj i bakgrunden, vems är det?

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA