LA Harbour

Igår spelade vi alltså våran första match för säsongen, i Los Angeles. Vi startade resan 9.45 i en buss där toan luktade för mycket... Det tog lite mer än två timmar att ta sig till LA Harbours hemmaarena som kokade, och då menar jag kokade. Det var helt sjukt varmt så man nästan brände sig om man satte handen på plastgräset. Jag fick spela hela matchen och det gick helt ok. Motståndet var nog en av de sämsta vi ska möta iår så hade inte jättemycket att göra, vi spelade dåligt i första halvlek men vi lyckades ändå göra ett mål innan paus, det var bara jag och min mittbackskompis som fick beröm i paus. Andra halvlek blev bättre och vi började spela bättre fotboll, men inte nog bra. Vi gjorde ändå ett till mål och matchen slutade 2-0! Som jag kanske sagt tidigare så är dom inte riktigt lika bra på att hålla possitioner eller ta löpningar här som hemma så därför var det enkelt för mig som mittback att läsa var bollen skulle komma osv. Därför blev det inte någon tung match, om man bortser från värmen. Efter matchen la vi oss i skuggan och kylde ner oss medans herrlaget spelade mot deras herrlag. Vi väntade och väntade och sen när bussen väl gick så kändes det som vi aldrig kom fram. Så efter ca tre stora blåser på högerfoten pga värmen och en lång bussresa var vi hemma igen efter 9. Men det var en riktigt rolig dag och det känns overkligt att jag har spelat en fotbollsmatch i LA!
 



 
 
 

Min matchtröja. vi ska dock få nya ställ snart
 
 
 
Detta släp körde om oss när vi satt i bussen
Tydligen är det JUSTIN BIEBERS bil!!!!!! googla det

Detta är vårat spelschema, där ser ni hur sjukt nära inpå matcherna är varandra
 
Idag så har det fixat sig för mig med skolan. Jag har kommit in i båda engelska kurserna som jag ville ha och mitt schema är ganska så skönt! Dock, första dagen i engelska klassen fick man göra ett test för att se om man egentligen tillhörde en bättre eller var på rätt klassnivå, så idag fick jag ett mail som sa att jag klarade mig upp till en mer anvancerad engelska. Tyvärr är i princip alla de klasserna fulla men tror det är enklare att få en plats om man har kvalificierat sig upp till klassen, så tror det finns en stor chans jag kan fixa en. Så jag har mailat till läraren för att se om det finns någon plats, men om det inte finns så stannar jag kvar i engelska kursen jag fått idag. Skulle vara skönt att gå upp eftersom då behöver jag inte läsa den kursen nästa år.
Mitt schema just nu ser ut såhär (och kommer se lika ut om jag byter klass eftersom jag ska ta en som går under nästan samma tid):
Måndagar - 8-10.20 Engelska, 14.00-16,00 Fotbollsträning, 17,00-19.30 Engelska 2!
Tisdagar - 8,00-9,15 College sucess Athletes, en kurs för alla som är med i lagen på skolan.14.00-16.00 Fotbollsträning 
Onsdagar - 8-10.20 Engelska, 14.00-16.00 Fotbollsträning
Torsdagar - 8,00-9,15 College sucess Athletes, 14.00-16.00 Fotbollsträning
Fredagar - Orientation to college international, en kurs för internationella som pågår i 6 veckor, sedan är det bara träning fredagar 14-16. 
 
Har också skypat med Majsan min idag, saknar dig!
 
Ikväll ska jag skriva en liten uppsats till engelskan sen ska jag bara chillar, eftersom vi har match imorgon också, och en på lördag! Så tre matcher på en vecka blir nog något slags rekord för mig. Önska mig lycka till och så skriver jag om den så fort jag kan! hejdå, pussis/Linn
 


 

Kommentarer

Eva

2012-08-30 - 06:40:42
Kul att prata med dig igår! Lycka till med matcherna!

maria

2012-08-30 - 07:32:39
Lycka till i matcherna!

Irré

2012-08-30 - 09:09:42
njut av nuet min älskade dotter, och lycka till !!
din spelglädje och vilja kan ta dig dit du vill :) PUSSS..

Mona

2012-08-30 - 11:46:05
Då var premiären avklarad med VINST också måste kännas skönt? Bra jobbat Linn och fortsatt lycka till! Resa till LA häftigt, tänk vad ni får uppleva.. Må så gott/Mona

robban

2012-08-30 - 13:01:57
Lycka till Linn!!!!!!!!!!!!!!

Elisabeth

2012-08-30 - 21:10:01
Bra jobbat! Lycka till Linn!

Lennart

2012-08-31 - 19:10:45
Nästa år????? Lycka till!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA