Fussball

Idag vaknade jag kl 8 för att bege mig till träning. Det gick sådär, det var sjukt varmt och jag tror jag inte druckit ordentligt så var helt slut. Vi tränade possitionsspel i försvaret denna träning, vilket var ganska kul. Efter träningen gick jag och fixade match nr och skåp till omklädningrummet, det såg precis ut som på film, ni får kolla in bilderna lite längre ner. Fick även en mindre chock när tjejen som jobbar med omklädningrummet osv berättar att vi kan sätta våra träningkläder i en korg så är dom tvättade och klara till nästa träning, samma gäller matchkläderna. Nu väntar jag bara på mina träningskläder eftersom jag nu är klar för laget :) Fick skjuts hem av en av fotbollstjejerna till läggan, hon bor också här på La Brezza och hon är väldigt snäll och trevlig. När jag kom hem så låg Jocke fortfarande och sov, så jag kröp ner brevid och tog en PN till kl ett, då drog jag iväg på träning nr 2. Då körde vi styrke, jobbigt. Efter träningen så gick jag till coachen för att medela att jag inte kan medverka på morgondagens eftermiddagsträning eftersom jag och jocke ska gå på någonting som kallas för Wave Week. Det är som en orienteringsdag där vi ska få lära oss hur skolan funkar och hur det går till med klasser och så. Han sa att det var helt ok att jag inte kunde komma eftersom det var skolrelaterat, sedan när jag var påväg därifrån så säger han: "You got a good game". Det kändes riktigt bra eftersom han verkar väldigt hård och det känns skönt att han har lagt märke till mig. 
 
Efter träningen mötte jag upp Jocke och Robin på stranden. Vi badade en snabbis sedan drog vi tillbaka hem, där jag la mig vid poolen för att jämna ut min bränna. Just är jag brun/röd i andsiktet underarmarna, kring halsen och på knäna... Inte snyggt. Sedan kom våran nya rumskompis, en kille från skåne som redan pluggat har i två år vilket var perfekt för han har lite koll. Vi drog på en rasturang nere på State Street. Stället är känt för att man aldrig går mätt eller törstig därifrån. Så jag och Jocke fick rådet att dela på en LITEN måltid, Vilket vi gjorde, det blev en helt underbar pasta carbonara (ja, maja, vi åt bacon) som vi inte ens orkade äta upp, drickan fyllde dom på ifall den tog slut och allting gick på 70 kr var. Riktigt mysigt ställe. 
 
Nu sitter vi i lägenheten och slappar, killarna spelar fifa. Jag ska gå och sova eftersom vi har tidig träning imorgon. Lev och må hörrni, så hörs vi //Linn
 
Här får ni lite bilder från idag:
 
Omklädningsrummet
 
 
Båthamnen
stranden
haha...
Idag så fick jag ett packet fylld med Aloe Vera grejer, såklart är de mamma som fixat! TACK!!!<3

Kommentarer

Eva

2012-08-22 - 07:30:02
Å va skönt att höra att du nu är klar för laget!! Puh...då kan man släppa på de hållna tummarna lite... 😉

Irré

2012-08-22 - 09:43:56
Jaa, massor GRATTIS fina dotter´n <3 Du är bara bäst!! Å nu när du får "boostra" dig med aloe vera så kan det bara bli bättre :)pussar o kramar.........

Anonym

2012-08-22 - 11:47:09
Va kul att höra att det går bra med laget Linn.
Ni verkar ha kul där borta och det e bra! Roligt att läsa eran blogg

Robert

2012-08-22 - 11:48:11
Det var jag som skrev

zandra

2012-08-22 - 15:35:31
dulever vår dröm lycka till

Maria

2012-08-22 - 15:40:21
Grattis Linn så himla roligt & vilket lyx att få trännigskläderna tvättade kram

Carin

2012-08-22 - 18:27:12
Vad var det jag sa... Grattis Linn!

Elisabeth

2012-08-22 - 19:40:29
Grattis och lycka till! Kul!

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA