Första A:et i hamn

Det har varit två väldigt hektiska första dagar i skolan. De är just nu överfullt på campus men det lär lugna ner sig nästa vecka då de flesta får ordning på sina scheman. Idag hade jag 30 minuter mellan två klasser så jag tänkte köpa något att äta från kafeterian men ångrade mig ganska fort då det var kö ända ut. Samma är det i bookstore, som till och med har öppet extra länge, och trots att jag kom ganska sent så fick jag stå i kö i 25 minuter.
 
Crashningen har gått helt ok hittils och jag blev riktigt glad idag då jag fick "Introduction to Business" som hör till min major. Jag hade inte alls räknat med detta att få denna men jag prövade i allafall. Det var minst 30 st fler än jag som crasha och i ett sådant läge är det inte bra att man är typiska svensken som "ställer sig sist i kön". Jag hann knappt reagera då lektionen slutade så kastade sig nästan alla på läraren i hopp om att få en "add-code". Läraren sa då "Go to my office and you'll get one", som tur var var jag nästan längst bak i klassrummet då så jag gick ut men hade ingen aning vart jag skulle gå, så jag hängde på några andra och hamnade rätt så långt bak i kön trots allt. Tur var dock att en lärare som satt i kontoret vi köade från sa att vi skulle gå andra vägen, och jag som var långt bak hamnade då naturlig hyfsat långt fram och lyckades knipa den näst sista add-coden, så de var riktigt nice.
Läraren eller professorn verkar riktigt bra. Hans introduktion var riktigt bra och jag tror jag kommer gilla hans klass även om den säkert kommer vara lite tuff. Han har till och med sin egna bok som han undervisar från.
 
Har crashat mycket dessa två dagar och upptäckt att vissa klasser inte var något för mig. På fotbollskursen var det sjukt många och problemet är att läraren inte kan kicka ut någon från den, utan personerna måste lämna själva. Jag och massa andra från tryoutsen försöker crasha den och coachen sa idag att han kommer köra löpning med dom de första lektionerna för att få blåbären att läma, vilket är många. Så hoppas verkligen jag får en plats där.
Så klasserna jag kommer ha nu är 2 engelska kurser, förhoppningsvis fotbollskursen, orientation kursen och kanske en gymkurs. Jag droppar med 90 % chans gitarrkursen för jag kommer ha för mycket units annars samt så blev jag lite skeptisk till den redan på första lektionen.
 
Som rubriken lyder så har jag fått mitt första A på college, alltså högsta betyg. I vilken kurs? Jo, tryoutsen som jag blev kickad från redan andra dan. Riktigt sjukt de där. Fick även höra idag att coachen sagt till en svensk att laget redan var klart innan. Men ett A är alltid ett A!
 
jocke

Kommentarer

Mona

2012-08-29 - 08:33:16
Grattis till ditt första A.. jag är INTE förvånad!

Irré

2012-08-29 - 09:36:36
Härligt Jocke !! det var meningen att du skulle komma med "business-klassen" med den utgången av köandet. Jättegrattis till ditt A :)Du har ju den kvalitén för fotbollen.(lite hårt bara att det var uppgjort före..) kram ps: säljer du gitarren nu ?

Robban

2012-08-29 - 12:10:13
That's My Boy!

Elisabeth

2012-08-29 - 19:23:57
Bra jobbat! Grattis!

Jocke

2012-08-29 - 20:12:14
Nej Irre den behåller jag, linn ska få lära mig !

Skriv en kommentar









Om oss

Lämnade trygga lilla Piteå i Augusti -12 för att flytta till USA och plugga på College (Universitet). Vi pluggade en termin i Santa Barbara, Kalifornien. VT-13 hade vi lyckan att bli tilldelade varsitt fotbollstipendium. Så vi flyttade till Thomasville, GA, för att studera och spela fotboll vid Thomas University. Vi dokumenterar våra händelser och upplevelser med hjälp av denna blogg. Roligt att du läser/följer!

Lokal Tid

Lokalt Väder

Find more about Weather in Thomasville, Georgia, United States Of America
Weather Forecast

Adress

2025 E. Pinetree Blvd. Apt #1E
Thomasville, GA, 31792
USA